eBoi
Jak załatwić sprawę?
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Przybiernowie z dnia 20.07.2021
Zarządzenie Nr 70/21
Wójta Gminy Przybiernów
z dnia 20 lipca 2021r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Przybiernowie
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020r. poz. 713 ze zmianami) zarządzam co następuje:
§ 1. Nadaję Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Przybiernowie stanowiący załącznik do zarządzenia.
§ 2. Traci moc Zarządzenie Nr 37/14 Wójta Gminy Przybiernów z dnia 30.05.2014
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Przybiernowie (zmiany: Zarządzenie Nr 7/16 Wójta Gminy Przybiernów z dnia 4.02.2016r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Przybiernowie, Zarządzenie Nr 21/16 Wójta Gminy Przybiernów z dnia 21.03.2016r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Przybiernowie, Zarządzenie Nr 8/17 Wójta Gminy Przybiernów z dnia 31.01.2017r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy
w Przybiernowie, Zarządzenie Nr 36/18 Wójta Gminy Przybiernów z dnia 21.05.2018r.
w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Przybiernowie, Zarządzenie Nr 86/19 Wójta Gminy Przybiernów z dnia 4.11.2019r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Przybiernowie, Zarządzenie Nr 16/20 Wójta Gminy Przybiernów z dnia 27.02.2020r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Przybiernowie, Zarządzenie Nr 83/20 z dnia 31 sierpnia 2020r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Przybiernowie, Zarządzenie
Nr 22/21 z dnia 26 lutego 2021r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Przybiernowie)
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania .
Wójt Gminy
Lilia Ławicka
Załącznik do Zarządzenia Nr 70/21
Wójta Gminy Przybiernów
z dnia 20 lipca 2021r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY
W PRZYBIERNOWIE
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1. Regulamin organizacyjny Urzędy Gminy w Przybiernowie zwany dalej „Regulaminem” określa:
-
zakres działania i zadania Urzędu,
-
organizację wewnętrzną Urzędu,
-
zasady funkcjonowania Urzędu,
-
zakres działania kierownictwa Urzędu, referatu i poszczególnych stanowisk pracy
w Urzędzie.
§ 2. Ilekroć w regulaminie mowa jest o:
-
Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Przybiernów,
-
Urzędzie - Urząd Gminy w Przybiernowie,
-
Wójcie - należy przez to rozumieć Wójta Gminy Przybiernów,
-
Zastępcy - należy przez to rozumieć Zastępcę Wójta Gminy,
-
Radzie - należy przez to rozumieć Radę Gminy w Przybiernowie,
-
Sekretarzu - należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy,
-
Skarbniku - należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy,
-
Referacie - należy przez to rozumieć Referat Urzędu Gminy lub
jednoosobowe stanowisko pracy,
-
USC - należy przez to rozumieć Urząd Stanu Cywilnego
§ 3. 1.Urząd jest aparatem wykonawczym Wójta realizującym zadania wynikające
z zakresu kompetencji Wójta Gminy, a także związane z obsługą Rady.
2. W szczególności Urząd realizuje zadania:
a) własne gminy wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz innych ustaw szczególnych,
b) zlecone z zakresu administracji rządowej,
c) powierzone, wynikające z zawartych porozumień z organami administracji rządowej oraz innymi jednostkami samorządu terytorialnego,
d) wynikające z uchwał i stanowisk Rady oraz zarządzeń i decyzji Wójta.
3. Przy załatwianiu spraw stosuje się przepisy ustawy Kodeks postępowania administracyjnego chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
4. W Urzędzie obowiązuje instrukcja kancelaryjna dla urzędów gmin oraz jednolity rzeczowy wykaz akt.
5. Obowiązki urzędu jako zakładu pracy, obowiązki pracowników urzędu, zasady dyscypliny pracy i inne sprawy związane z wewnętrznym porządkiem pracy nie uregulowane
w niniejszym regulaminie reguluje Regulamin pracy Urzędu Gminy w Przybiernowie.
§ 4. 1. Działalność Urzędu jest jawna.
2. Z zastrzeżeniem wyjątków wynikających z ustaw Urząd zapewnia każdemu dostęp do informacji publicznej związanej z jego działalnością.
3. Podstawową forma informowania obywateli o działalności Urzędu stanowi Biuletyn Informacji Publicznej.
§ 5. 1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy Przybiernów.
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
3. Siedzibą Urzędu jest miejscowość Przybiernów, ul. Cisowa 3, 72-110 Przybiernów.
4. Urząd czynny jest w dni robocze w godzinach:
1) poniedziałek 8.00-16.00,
2) wtorek - piątek 7.15-15.15.
Rozdział II
Wewnętrzna Struktura Organizacyjna Urzędu
§ 6. Strukturę organizacyjną Urzędu tworzą :
-
kierownictwo Urzędu:
-
Wójt
-
Zastępca Wójta
-
Sekretarz
-
Skarbnik – Główny Księgowy Budżetu, będący jednocześnie kierownikiem referatu finansowo-budżetowego,
-
Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
-
Referat i samodzielne stanowiska pracy:
-
Referat finansowo – budżetowy, w skład którego wchodzą następujące stanowiska pracy:
-
stanowisko ds. księgowości finansowo-budżetowej – Zastępca Skarbnika,
-
stanowisko ds. księgowości budżetowej,
-
stanowisko ds. płac, podatku VAT i czynszów,
-
stanowisko ds. podatków i opłat,
-
stanowisko ds. księgowości podatkowej i opłat
-
stanowisko ds. kancelaryjnych i sprzedaży nieruchomości,
-
stanowisko ds. organizacyjno-kadrowych, obsługi rady, sołectw i pozyskiwania środków,
-
stanowisko ds. ochrony środowiska, rolnictwa, gospodarki komunalnej, nieruchomościami i drogownictwo,
-
stanowisko ds. gospodarki lokalowej, wycinki drzew, obronności, zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i bhp ,
-
stanowisko ds. inwestycji, budownictwa, zamówień publicznych i gospodarki nieruchomościami,
-
stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego, nieruchomości i transportu,
-
stanowisko ds. gospodarki odpadami i utrzymania czystości w gminie, promocja gminy.
-
stanowisko ds. prac gospodarczych, komunalnych, interwencyjnych i gospodarki bezpańskimi zwierzętami
-
stanowisko ds. informatycznych,
-
USC - w skład którego wchodzą stanowiska:
- kierownik USC, ewidencji ludności, archiwum zakładowego Urzędu Gminy
- zastępca kierownika USC, dowodów osobistych, spraw społecznych w zakresie ochrony zdrowia, skazanych i prac społecznie – użytecznych, sprawy działalności gospodarczej oraz wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
§ 7. 1. W Urzędzie tworzy się Pion Ochrony Informacji Niejawnych.
-
W skład pionu ochrony wchodzą:
-
pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych, którego funkcję pełni Sekretarz Gminy,
-
kancelaria materiałów niejawnych, którą prowadzi pracownik zatrudniony na stanowisku ds. organizacyjno-kadrowych,
-
administrator bezpieczeństwa systemu informatycznego, którego funkcję pełni informatyk.
-
Do zadań pełnomocnika ds. ochrony informacji niejawnych należy w szczególności:
-
Zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w urzędzie gminy.
-
Szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
-
Współpraca ze służbami ochrony państwa .
-
Przeprowadzenie zwykłego postępowania sprawdzającego,
-
Opracowanie planu postępowania z materiałami zawierającymi informacje niejawne stanowiące tajemnicę państwową w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego.
-
Do obowiązków pracownika prowadzącego kancelarię materiałów niejawnych należy w szczególności:
-
Bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych w Urzędzie Gminy.
-
Udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom posiadającym stosowne poświadczenie bezpieczeństwa.
-
Egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,
-
Kontrola przestrzegania właściwego oznaczenia i rejestrowania dokumentów w kancelarii informacji niejawnych.
-
Wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony.
-
Prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami, które zawierają informacje niejawne udostępnione pracownikom.
Rozdział III
Zasady Kierowania Urzędem
§ 8. 1.Kierownikiem Urzędu jest Wójt.
2.Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do wszystkich pracowników urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
3. Wójt kieruje Urzędem poprzez wydawanie zarządzeń oraz poleceń służbowych.
§ 9. Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika.
§ 10. Wójtowi podlegają bezpośrednio:
1. Zastępca Wójta,
2. Sekretarz,
3. Skarbnik
4. samodzielne stanowiska pracy ds.:
a) ochrony środowiska, rolnictwa, gospodarki komunalnej, nieruchomościami
i drogownictwa,
b) gospodarki lokalowej, wycinki drzew, obronności, zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i bhp ,
c) zagospodarowania przestrzennego, nieruchomości i transportu,
d) gospodarki odpadami, utrzymania czystości w gminie i promocja gminy,
e) prac gospodarczych, komunalnych, interwencyjnych i gospodarki bezpańskimi zwierzętami
f) USC.
g) Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych.
h) Inspektor Ochrony Danych
§ 11. 1. Zastępca Wójta koordynuje czynności pracownika, które dotyczą spraw inwestycji, budownictwa, zamówień publicznych i gospodarki nieruchomościami.
2. W przypadku, gdy nie ma Zastępcy Wójta, czynności pracowników wymienione w ust. 1 koordynuje Wójt Gminy.
§ 12. 1. Sekretarz kieruje pracą stanowisk ds.:
1) kancelaryjnych i sprzedaży nieruchomości,
2) organizacyjno – kadrowych, obsługi rady i sołectw i pozyskiwania środków,
3) informatycznych.
2. Nadzoruje przestrzeganie dyscypliny pracy oraz regulaminów i instrukcji kancelaryjnej.
§ 13. Skarbnik Gminy kieruje pracą referatu finansowo – budżetowego, nadzoruje czynności podejmowane w Urzędzie i pozostałych jednostkach organizacyjnych Gminy
w związku z wykonywaniem budżetów oraz odpowiada za właściwe przygotowanie projektów uchwał okołobudżetowych.
Rozdział IV
Zakres działania kierownictwa
§ 14. 1. Za bieżące dostosowywanie zakresów działania do aktualnych potrzeb
w związku ze zmieniającymi się przepisami i potrzebą racjonalizacji wykonywania zadań publicznych odpowiada Sekretarz Gminy.
2. Szczegółowe kompetencje i odpowiedzialność pracowników określają ich zakresy czynności ustalane przez bezpośredniego przełożonego lub Sekretarza i zatwierdzane przez Wójta.
3. W celu zapewnienia efektywnej pracy i ciągłości działalności Urzędu, ustala się system zastępstw, który realizowany jest poprzez określenie zastępstw w zakresach czynności pracowników.
4. W szczególnych sytuacjach, zastępstwa ustalane są na bieżąco przez Wójta, Sekretarza lub Skarbnika.
§ 15. Do zakresu działania Wójta należy:
-
Kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz.
-
Kieruje Urzędem zapewniając:
-
prawidłowe wykonywanie zadań przez wybór form i metod pracy referatów,
-
ustalanie zakresów czynności pracownikom Urzędu,
-
stosowanie właściwej polityki kadrowej,
-
organizowanie kontroli i egzekwowanie wniosków pokontrolnych,
-
przestrzeganie dyscypliny pracy,
-
właściwe i terminowe załatwianie spraw obywateli, w tym również skarg i wniosków,
-
Kierowanie gospodarką finansową gminy i jej funduszami.
-
Wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.
-
Udzielanie pisemnych upoważnień pracownikom Urzędu do wydawania decyzji w jego imieniu.
-
Nadzorowanie realizacji budżetu Gminy.
-
Uczestniczenie w sesjach Rady Gminy.
-
Przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał.
-
Udzielanie odpowiedzi na wnioski i zapytania radnych.
-
Wydawanie zarządzeń.
-
Odpowiadanie w imieniu gminy za wykorzystanie mienia gminnego.
-
Uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień.
-
Wykonywanie innych czynności zastrzeżonych do czynności Wójta przepisami prawa oraz uchwałami Rady Gminy.
-
Wójt Gminy jest Szefem Obrony Cywilnej Gminy, do którego należy:
-
wykonywanie zadań w ramach powszechnego obowiązku obrony określonych właściwymi przepisami, a związanymi ze sprawami obrony cywilnej,
-
wykonywanie zadań określonych właściwymi przepisami w zakresie spraw obronnych na terenie Gminy,
-
wykonywanie zadań określonych właściwymi przepisami w zakresie spraw zarządzania kryzysowego na terenie Gminy.
15. Pod nieobecność Wójta czynności kierownika Urzędu podejmuje Zastępca Wójta,
a w dalszej kolejności Sekretarz i Skarbnik.
§ 16. Do zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:
-
Wykonywanie zadań Wójta podczas jego nieobecności zgodnie pełnomocnictwami
i upoważnieniami udzielonymi przez Wójta. -
Reprezentowanie Gminy podczas uroczystości i oficjalnych spotkań w zakresie uzgodnionym z Wójtem.
-
Nadzór nad zamówieniami publicznymi.
-
Nadzór nad inwestycjami i remontami mienia gminnego, w tym remontami dróg.
-
Uczestnictwo w odbiorach technicznych inwestycji i remontów.
-
Nadzór nad przeglądami obiektów gminnych.
§ 17. 1. Sekretarz Gminy wykonuje zadania powierzone przez Wójta oraz zapewnia warunki sprawnego działania Urzędu.
2. Do zadań Sekretarza w szczególności należy:
-
Organizowanie pracy Urzędu i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne samodzielne stanowiska pracy w tym:
- opracowywanie zakresu czynności dla poszczególnych stanowisk,
- informowanie Wójta Gminy o konieczności dokonywania zmian personalnych,
- nadzorowanie czasu pracy pracowników samorządowych.
-
Prowadzenie w ramach posiadanych upoważnień, bieżących spraw Gminy.
-
Zastępuje Wójta Gminy podczas nieobecności jego i jego zastępcy w ramach udzielonych upoważnień, oprócz kompetencji kierownika jednostki, zgodnie z ustawą
o informacjach niejawnych. -
Opracowywanie projektów aktów prawnych, niezbędnych do funkcjonowania gminy oraz urzędu.
-
Nadzór i koordynowanie przygotowania materiałów na posiedzenia Rady Gminy
i komisji. -
Udział w sesjach rady gminy i posiedzeniach komisji.
-
Koordynacja oraz sporządzanie niezbędnych sprawozdań i informacji na temat działalności gminy.
-
Kierowanie obiegiem dokumentów w urzędzie.
-
Prowadzenie spraw związanych z naborem nowych pracowników.
-
Udzielanie wszelkiej pomocy i informacji nowo przyjętym pracownikom.
-
Prowadzenie służby przygotowawczej dla samodzielnych stanowisk pracy
i organizacja egzaminów. -
Przygotowywanie dokumentacji dotyczącej oceny pracowników.
-
Zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa.
-
Sprawowanie nadzoru w zakresie stosowania przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego, przepisów instrukcji kancelaryjnej oraz innych aktów regulujących pracę Urzędu i służących bieżącemu załatwianiu spraw gminy i interesantów.
-
Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem zasad rzetelnego i terminowego załatwiania spraw przez pracowników.
-
Prowadzenie kontroli wewnętrznej oraz koordynowanie kontroli zarządczej w gminie.
-
Prowadzenie książki kontroli zewnętrznej.
-
Prowadzenie spraw związanych z wyborami, referendami i konsultacjami społecznymi.
-
Prowadzenie spraw z zakresu informatyzacji urzędu.
-
Prowadzenie spraw z zakresu ochrony danych osobowych.
-
Nadzorowanie prowadzenia i eksploatacji archiwum zakładowego.
-
Wykonywanie obowiązków pełnomocnika ds. informacji niejawnych.
-
Zapewnienie publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji
o charakterze publicznym na terenie gminy Przybiernów. -
Nadzór merytoryczny nad BIP oraz udzielaniem informacji publicznych na wniosek.
-
Koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg i wniosków.
-
Organizacja współdziałania Urzędu z sołectwami.
-
Współpraca z Urzędem pracy w Goleniowie dot. prac publicznych, interwencyjnych, staży i praktyk zawodowych.
-
Wydawanie wymaganych poświadczeń urzędowych.
-
Prowadzenie rejestru zarządzeń Wójta.
-
Realizacja postanowień i poleceń Wójta Gminy.
§ 18. Do zadań Skarbnika w szczególności należy:
-
Kierowanie bezpośrednie pracą referatu finansowo – budżetowego.
-
Opracowanie projektu budżetu gminy oraz jego zmian w ciągu roku.
-
Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:
-
organizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów,
-
bieżącym i prawidłowym prowadzeniu księgowości i sprawozdawczości finansowej,
-
nadzorowaniu całokształtu prac z zakresu rachunkowości, wykonywanych przez poszczególne komórki organizacyjne.
-
Prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającymi zwłaszcza na:
-
wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami
dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi, będącymi w dyspozycji jednostki,
-
zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,
-
przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
-
zapewnieniu terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
-
Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków
pozabudżetowych i innych, będących w dyspozycji jednostki.
-
Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez
kierownika jednostki, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności zakładowego planu kont, obiegu dokumentów, zasad przeprowadzenia i rozliczania inwentaryzacji.
-
Kontrola wewnętrzna w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych Gminy pod
względem finansowym .
-
Aprobata pism dotyczących spraw finansowych, zatwierdzanie dokumentów
księgowych do wypłaty.
-
Sporządzanie zbiorczych sprawozdań kwartalnych z wykonania budżetu dla jednostek nadzorujących i Rady Gminy.
-
Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w zakresie realizacji budżetu.
-
Współpraca ze stanowiskami w dziedzinie dotacji i subwencji.
-
Analiza wykorzystania dotacji udzielonych z budżetu.
Rozdział V
Zadania i zakresy działania samodzielnych stanowisk
§ 19. 1. Funkcjonowanie Urzędu opiera się na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, hierarchicznego podporządkowania, podziału czynności i indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
2. Urząd działa w strukturze referatów i samodzielnych stanowisk pracy.
3. Referaty dzielą się na stanowiska pracy.
4. Referaty i stanowiska pracy tworzy i likwiduje Wójt.
5. Referatem kierują kierownicy.
§ 20. Do wspólnych zadań referatów oraz wszystkich pracowników Urzędu Gminy, zatrudnionych na samodzielnych stanowiskach pracy należy:
-
Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji przydzielonych zadań.
-
Znajomość aktualnych przepisów prawnych oraz orzecznictwa sądowego bezpośrednio związanych z wyznaczonym zakresem obowiązków.
-
Opracowywanie propozycji do projektów wieloletnich programów rozwoju w zakresie swojego działania oraz zapewnienie terminowej i właściwej realizacji zadań określonych w programie rozwoju i budżecie gminy.
-
Współdziałanie z organami samorządowymi różnych szczebli oraz stowarzyszeniami i organizacjami pozarządowymi działającymi na terenie gminy.
-
Współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej.
-
Rozpatrywanie skarg, wniosków i interpelacji według właściwości.
-
Przygotowywanie okresowych analiz, informacji i sprawozdań.
-
Przestrzeganie zasad prawidłowej obsługi interesantów oraz zapewnienie terminowego załatwiania spraw wpływających do urzędu.
-
Ponoszenie odpowiedzialności za prawidłowe dysponowanie środkami finansowymi określonymi w budżecie na realizację zadań merytorycznych, w tym również przestrzeganie dyscypliny budżetowej.
-
Opracowywanie projektów aktów prawnych organów Gminy oraz indywidualnych decyzji z zakresu administracji publicznej.
-
Opracowywanie projektów zarządzeń i pism okólnych Wójta Gminy oraz realizacja wydanych zarządzeń.
-
Opracowywanie wniosków do projektu budżetu gminy oraz projektów planów finansowych dla zadań zleconych z zakresu administracji rządowej oraz zadań powierzonych.
-
Opracowywanie odpowiedzi na wnioski i zapytania radnych oraz wnioski komisji rady.
-
Współdziałanie z innymi stanowiskami pracy w celu realizacji zadań wymagających uzgodnień między nimi.
-
Prowadzenie postępowań w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz przygotowanie projektów rozstrzygnięć z wyjątkiem egzekucji należności pieniężnych, należących do wyłącznej kompetencji referatu finansowego.
-
Współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi działającymi na terenie Gminy w zakresie realizacji zadań merytorycznych.
-
Opracowywanie sprawozdawczości statystycznej i innych prac statystycznych, zapewniając zgodność sprawozdań ze stanem faktycznym.
-
Ochrona tajemnicy państwowej i służbowej oraz zapewnienie ochrony dostępu do informacji niejawnych, współdziałanie w zakresie informacji niejawnej z pełnomocnikiem ds. informacji niejawnych.
-
Współdziałanie wszystkich pracowników ze stanowiskiem ds. obrony cywilnej
i obronności w zakresie zarządzania kryzysowego, Obrony Cywilnej i Spraw Obronnych. -
Współdziałanie w zakresie promocji gminy.
-
Realizowanie zadań określonych ustawami o zamówieniach publicznych, o ochronie danych osobowych.
-
Stosowanie zasad wewnętrznego obiegu akt zgodnie z Instrukcją Kancelaryjną,
-
Prowadzenie rejestrów dokumentów udostępnianych,
-
Udzielanie informacji publicznej w trybie i zakresie określonymi przepisami prawa oraz zarządzeniem Wójta,
-
Realizacja zadań wynikających z programów pracy przyjętych przez organy gminy w zakresie merytorycznym komórki,
-
Redagowanie Biuletynu Informacji Publicznej w zakresie działania stanowiska pracy
-
Wykonywanie innych zadań na polecenie Wójta lub osoby przez niego upoważnionej .
§ 21. Radca prawny zapewnia, na zasadach określonych ustawą o radcach
prawnych obsługę prawną:
-
Rady Gminy.
-
Urzędu Gminy.
-
Jednostek organizacyjnych gminy.
-
Sołtysów.
§ 22. Do zakresu działania stanowiska ds. kancelaryjnych i sprzedaży nieruchomości należy:
-
Prowadzenie kancelarii Urzędu.
-
Obsługa biurowa i sekretarska Wójta.
-
Zamawianie pieczęci, prowadzenie wymaganej dokumentacji w tym zakresie.
-
Sprawowanie nadzoru nad pieczęciami urzędowymi.
-
Przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji, obsługa korespondencji
z platformy EPUAP. -
Prowadzenie ewidencji korespondencji wchodzącej i wychodzącej zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej.
-
Udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych pracowników.
-
Przyjmowanie interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z Wójtem.
-
Przygotowywanie umów na korzystnie z usług pocztowych i telekomunikacyjnych, prowadzenie spraw związanych z opłatą za używanie odbiorników i innych urządzeń audiowizualnych.
-
Obsługiwanie urządzeń telefonicznych i teleksowych oraz kserokopiarki.
-
Prenumerata czasopism oraz zaopatrywanie urzędu w wydawnictwa specjalistyczne
i fachowe zgodnie ze wskazówkami przełożonych. -
Prowadzenie spraw w zakresie tablic urzędowych i informacyjnych, materiałów informacyjno – adresowych dla potrzeb Urzędu i sołectw.
-
Prowadzenie spraw socjalnych pracowników zgodnie z obowiązującymi przepisami.
-
Prowadzenie obsługi gospodarczej urzędu i świetlic, a w tym prowadzenie magazynu materiałów biurowych , gospodarki drukami i formularzami.
-
Nadzór nad przechowywaniem i wydawaniem kluczy Urzędu Gminy i świetlic wiejskich.
-
Koordynowanie działalności świetlic wiejskich oraz współpraca z opiekunami tych placówek.
-
Prowadzenie spraw związanych ze sportem, rekreacją i organizacjami pozarządowymi.
-
Z zakresu gospodarki nieruchomościami:
a) zbywanie nieruchomości niezabudowanych,
b) zlecanie wycen nieruchomości
§ 23. Do zakresu działania stanowiska ds. organizacyjno – kadrowych, obsługi rady, sołectw i pozyskiwania środków należy:
-
Prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu, OSP , pracowników w ramach umów z Powiatowym Urzędem Pracy oraz Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
-
Prowadzenie list obecności i kart ewidencyjnych czasu pracy pracowników.
-
Nadzór nad aktualnością szkoleń z zakresu bhp oraz badań lekarskich.
-
Obsługa organizacyjno – techniczna Rady, Komisji Rady a w szczególności:
-
wykonywanie czynności związanych z planowaniem pracy organów gminy,
-
sporządzanie harmonogramu prac przygotowawczych do sesji Rady Gminy,
-
sporządzanie projektów uchwał w sprawach regulaminowych i organizacyjnych,
-
sporządzanie terminarzy posiedzeń,
-
sporządzanie sprawozdań i informacji z działalności organów,
-
kompletowanie i przekazywanie materiałów członkom organów gminy na posiedzenia,
-
sporządzanie całościowej dokumentacji z posiedzeń organów gminy w tym protokołowanie,
-
sporządzanie list wypłat diet dla radnych,
-
przygotowywanie aktów prawa miejscowego oraz innych aktów organów gminy do publikacji i przesyłanie do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i w BIP,
-
przekazywanie uchwał organom nadzoru nad działalnością gminy (Wojewodzie
i Regionalnej Izbie Obrachunkowej) -
przekazywanie do realizacji uchwał właściwym pracownikom i jednostkom organizacyjnym,
-
prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy i dokumentacji z tym związanej,,
-
realizacja wniosków i interpelacji,
-
prowadzenie korespondencji Rady,
-
kompletowanie dokumentacji dotyczącej skarg obywateli rozpatrywanych przez organ stanowiący Gminy.
-
Przygotowanie organizacyjne i techniczne wyborów ławników.
-
Prowadzenie zbioru przepisów gminnych.
-
Prowadzenie rejestrów:
-
upoważnień do wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji wydanych przez Wójta pracownikom Urzędu,
-
wydawanych pełnomocnictw kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych nie posiadających osobowości prawnej,
-
upoważnień udzielanych przez Wójta do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności Gminy i zarządu mieniem,
-
umów i umów zleceń,
-
gminnych jednostek organizacyjnych,
-
jednostek pomocniczych gminy
-
skarg i wniosków kierowanych do Rady Gminy.
-
Prowadzenie kancelarii materiałów niejawnych:
- właściwe rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie dokumentacji niejawnych.
-
Obsługa spotkań i narad pracowniczych organizowanych przez Wójta, Zastępcę, Sekretarza lub Skarbnika.
-
Ustalanie i realizowanie potrzeb w zakresie środków ochrony indywidualnej oraz odzieży i obuwia roboczego, których stosowanie na określonych stanowiskach jest niezbędne.
-
Obsługa sołectw, w szczególności przygotowywanie list wypłat sołtysom.
-
Udzielanie pomocy w zakresie wyborów sołtysów i organów samorządu wiejskiego oraz współdziałania sołectw z organami gminy oraz prowadzenie zbiorów uchwał
i protokołów zebrań wiejskich. -
Przygotowywanie dokumentacji z zakresu ochrony danych osobowych (RODO).
-
Rejestrowanie oświadczeń majątkowych Radnych, pracowników Urzędu Gminy
i kierowników jednostek organizacyjnych gminy. -
Realizacja zadań zleconych z zakresu przeprowadzania wyborów i referendów.
-
Kontrola spełniania obowiązków określonych w art. 5 ust. 1-4 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
-
Prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem krajowych i unijnych środków pomocowych.
-
Wykonywanie obowiązków, zgodnie z ustawą z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, w szczególności wprowadzanie do centralnej ewidencji emisyjności budynków (CEEB) danych i informacji zawartych w deklaracji, o której mowa w art. 27g ustawy.
§ 24. Do zakresu działania stanowiska ds. ochrony środowiska, rolnictwa, gospodarki komunalnej, nieruchomościami i drogownictwa należą w szczególności sprawy:
-
Produkcji roślinnej i zwierzęcej.
-
Łowiectwa w szczególności opiniowanie rocznych planów łowieckich.
-
Współpraca z organizacjami pozarządowymi działającymi na rzecz rolnictwa.
-
Prowadzenie spraw z zakresu kwarantanny i ochrony roślin, nasiennictwa.
-
Współpraca z sołtysami w zakresie rolnictwa.
-
Wydawanie zezwoleń na trzymanie psów ras uznanych za agresywne.
-
Sprawowanie nadzoru nad gospodarką leśną w lasach nie stanowiących własności skarbu państwa.
-
Prowadzenie dokumentacji stanu przyrody.
-
Sprawowanie nadzoru nad podmiotami eksploatującymi wodociągi i oczyszczalnie ścieków oraz sieć kanalizacyjną.
-
Realizacja zadań wynikających z ustawy Prawo Ochrony Środowiska, w tym prowadzenie procedur i przygotowanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia oraz w zakresie dostępu do informacji o środowisku
i jego ochronie. -
Realizacja zadań w zakresie ustawy prawo wodne w szczególności sprawy melioracji.
-
Realizacja zadań w zakresie ustawy prawo geologiczne i górnicze.
-
Sprawy dróg i ulic:
-
naprawy i utrzymanie dróg gminnych,
-
opracowywanie planów remontów, modernizacji i bieżącego utrzymania dróg,
-
prowadzenie ewidencji dróg i obiektów mostowych,
-
dokonywanie rocznych przeglądów dróg na terenie gminy oraz bieżące uzupełnianie oznakowania poziomego i pionowego.
-
Opiniowanie projektów tymczasowej organizacji ruchu.
-
Współpraca w zakresie planowania przestrzennego gminy dotyczącej terenów przeznaczonych pod zalesienia.
-
Z zakresu gospodarki nieruchomościami następujące sprawy:
a) zbywanie nieruchomości zabudowanych (budynków i lokali),
b) zlecanie wycen nieruchomości oraz odbiór tych prac,
§ 25. Do zadań zakresu działania stanowiska ds. gospodarki lokalowej, wycinki drzew, obronności, zarządzania kryzysowego, obrony cywilnej i bhp należy:
-
W zakresie gospodarki lokalowej:
-
gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy,
-
realizowanie zadań określonych ustawą o własności lokali oraz ustawą o najmie lokali mieszkalnych,
-
przygotowywanie dla Rady Gminy projektów zasad gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy,
-
prowadzenie ewidencji podań o przydział i zamiany lokali komunalnych,
-
współdziałanie z komisją w zakresie kwalifikacji osób uprawnionych do przydziału lokalu na podstawie złożonych podań,
-
sprawowanie nadzoru w zakresie remontów, modernizacji budynków i lokali mieszkalnych pozostających w zarządzie gminy,
-
prowadzenie spraw z przekwaterowaniem do mieszkań zastępczych osób bez tytułu prawnego,
-
przygotowywanie projektów umów najmu i dzierżawy gminnych lokali i obiektów użytkowych,
-
przygotowywanie projektów stawek czynszu za 1m2 powierzchni użytkowej lokalu.
-
W zakresie spraw związanych z obronnością kraju, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należy prowadzenie spraw dotyczących:
w zakresie spraw obronnych
-
planowania obronnego,
-
organizacji i funkcjonowania systemu kierowania obronnością w Gminie,
w szczególności stałego dyżuru i stanowiska kierowania, -
przygotowania Gminy w ramach systemu obronnego państwa do realizacji umożliwiających mobilizacyjne rozwiązanie Sił Zbrojnych, w szczególności zorganizowania Akcji Kurierskiej,
-
wykonywania zadań związanych z planowaniem i nakładaniem na terenie Gminy obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,
-
przygotowania rezerw osobowych na potrzeby obronności (reklamowanie),
-
przygotowanie publicznej i niepublicznej służby zdrowia na potrzeby obronne państwa,
-
planowania i organizowania szkolenia obronnego,
-
kontroli wykonywania zadań obronnych.
w zakresie obrony cywilnej:
-
realizacja programów wynikających z polityki państwa w zakresie obrony cywilnej,
-
realizacja zadań obrony cywilnej mających na celu zapewnienie ochrony ludności gminy przed niebezpieczeństwami wynikającymi z działań wojennych, klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska,
-
prowadzenie magazynu sprzętu OC,
-
tworzenie bazy danych, gromadzenie i przetwarzanie aktualnych informacji potencjalnych źródłach zagrożenia dla ludności, urządzeń infrastruktury technicznej,
-
opracowywanie i opiniowanie planów obrony cywilnej,
-
organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej,
-
organizowanie szkolenia ludności w zakresie obrony cywilnej,
-
przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
-
przygotowywanie do działań formacji obrony cywilnej,
-
przygotowywanie i organizowanie ewakuacji ludności na wypadek powstania masowego zagrożenia dla życia i zdrowia na znacznym obszarze,
-
planowanie i zapewnienie ochrony oraz ewakuacji dóbr kultury i innego mienia na wypadek zagrożenia zniszczeniem,
-
wyznaczanie zakładów opieki zdrowotnej zobowiązanych do udzielania pomocy medycznej poszkodowanym w wyniku masowego zagrożenia życia i zdrowia ludności oraz nadzorowanie przygotowania tych zakładów do niesienia tej pomocy,
-
zaopatrywanie organów i formacji obrony cywilnej w sprzęt, środki techniczne
i umundurowanie, niezbędne do wykonywania zadań obrony cywilnej, a także zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji, eksploatacji, remontu i wymiany tego sprzętu, środków technicznych oraz umundurowania;
w zakresie zarządzania kryzysowego
-
opracowywanie planu zarządzania kryzysowego gminy,
-
ochrona ludności gminy przed powodzią, skutkami intensywnych opadów śniegu, mrozów, suszy, pożarów i innymi klęskami żywiołowymi oraz usuwanie skutków klęski żywiołowej,
-
organizowanie akcji informacyjnej w zakresie procedur alarmowania i ostrzegania (ustawa o stanie klęski żywiołowej),
-
przygotowanie wykazu obiektów i rejonów zagrożonych powodzią i innymi klęskami żywiołowymi,
-
przygotowanie wykazu stanu zaopatrzenia magazynu przeciwpowodziowego na terenie gminy,
-
prowadzenie dokumentacji, organizacja szkoleń i posiedzeń Gminnego Zespołu Zarządzania Kryzysowego,
-
prowadzenie innych spraw zleconych przez Wójta.
3. Wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości, wymierzanie kar i opłat za samowolne ich wycięcie.
4. Opracowywanie wewnętrznych Zarządzeń Wójta, regulaminów i instrukcji dotyczących bhp, organizowanie szkoleń dla pracowników w zakresie bhp oraz przygotowywanie dokumentacji powypadkowej.
§ 26. Do zakresu działania stanowiska pracy ds. inwestycji, budownictwa, zamówień publicznych i gospodarki nieruchomościami należy:
-
Prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach ustalających warunki zabudowy i zagospodarowania terenu oraz wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu oraz ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego.
-
Uzgodnienia lokalizacji zjazdów i infrastruktury.
-
Nadawanie nazw miejscowości, ulic i placów oraz prowadzenie i aktualizowanie ewidencji numeracji porządkowej nieruchomości.
-
Współdziałanie z innymi Instytucjami w zakresie nadzoru urbanistyczno-architektonicznego i budowlanego.
-
Współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego.
-
Organizacja i przeprowadzanie przetargów w zakresie inwestycji, remontów, modernizacji mienia gminnego, zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.
-
W zakresie zamówień publicznych:
a) prowadzenie rejestru zamówień publicznych,
b) odpowiedzialność za przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pod względem formalnym,
c) sporządzanie wymaganych sprawozdań.
-
Uczestnictwo w odbiorach technicznych inwestycji i remontów.
-
Opracowywanie materiałów niezbędnych do rozliczenia finansowego inwestycji
i remontów w tym: określenie wartości wykonanej inwestycji i remontu oraz przygotowywanie dokumentów przejęcia środka trwałego (OT) i przekazanie środka trwałego (PT). -
Prowadzenie wykazów indywidualnych gospodarstw rolnych, wydawanie zaświadczeń w tym zakresie oraz sporządzanie zeznań świadków do celów emerytalnych.
-
Przygotowywanie projektów uchwał w zakresie wykonywanych zadań
§ 27. Do zadań na stanowisku ds. zagospodarowania przestrzennego, nieruchomości, transportu należy:
-
Prowadzenie spraw związanych z zagospodarowaniem przestrzennym gminy oraz wydawanie odpisów, wyrysów i zaświadczeń w sprawach różnych związanych
z zagospodarowaniem przestrzennym. -
Opiniowanie projektów podziału nieruchomości pod kątem ich zgodności
z ustaleniami miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego. -
Prowadzenie postępowania administracyjnego oraz przygotowywanie decyzji dotyczących opłat adiacenckich.
-
Prowadzenie spraw użytkowania wieczystego, spraw rozgraniczenia, podziału
i scalania gruntów. -
Prowadzenie spraw komunalizacyjnych, zamiany i przejęcia nieruchomości.
-
Oddawanie nieruchomości niezabudowanych gminy w użyczenie lub dzierżawę.
-
Wydawanie zezwoleń na lokalizację szyldów, reklam oraz innych obiektów nie związanych z gospodarką drogową.
-
Naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego.
-
Przeprowadzanie kontroli naruszenia pasów drogowych, dróg gminnych
i egzekwowanie przywrócenia ich do stanu pierwotnego. -
Realizacja zadań wynikających z ustawy o transporcie zbiorowym, w szczególności wydawanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym na terenie gminy.
-
Realizacja zadań wynikających z przepisów ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, a w szczególności:
a) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków nieruchomości z terenu gminy;
b) sporządzanie i aktualizowanie gminnego programu opieki nad zabytkami.
-
Ustalenie wysokości opłaty za korzystanie ze środowiska.
-
Kontrola spełniania obowiązków zawarcia umowy ubezpieczeń przez rolników.
-
Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej i współdziałanie w tym zakresie z gminnym komendantem OSP
§ 28. Do zakresu działania stanowiska ds. gospodarki odpadami, utrzymania czystości w gminie i promocja gminy należy:
-
Realizacja zadań wynikających z ustawy o odpadach.
-
Realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminie.
-
Nadzór nad zarządzaniem cmentarzami komunalnymi.
-
Nadzór i rozliczanie opłaty targowej.
-
Prowadzenie i aktualizacja strony internetowej gminy.
-
Współdziałanie z zakładami energetycznymi w zakresie energii elektrycznej oraz prowadzenie spraw związanych z regulacją oświetlenia gminy.
§ 29. Do zakresu działania stanowiska ds. księgowości finansowo - budżetowej – Zastępca Skarbnika należy:
-
Dekretowanie dokumentów finansowych zgodnie z zakładową polityka rachunkowości, rozporządzeniem w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości i klasyfikacją budżetową, kontrola formalna i rachunkowa, prowadzenie ewidencji analitycznej
i syntetycznej dla organu gminy-budżetu gminy, -
Księgowanie i rozliczanie otrzymanych dotacji na zadania własne i zlecone oraz sporządzanie sprawozdań z ich wykonania,
-
Terminowe przekazywanie dochodów budżetu państwa zrealizowanych przez gminę,
-
Rozliczanie inwentaryzacji,
-
Aktualizacja mienia gminy do ubezpieczenia, współpraca z ubezpieczycielem,
-
Kompletowanie wniosków o dofinansowanie,
-
Prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz sporządzanie wymaganej sprawozdawczości,
-
Uzgadnianie kont z jednostkami organizacyjnymi Gminy: Urzędem Gminy, Ośrodkiem Pomocy Społecznej i Gminnym Zespołem Ekonomiczno – Administracyjnym Szkół,
-
opracowywanie wymaganej sprawozdawczości w wymaganym zakresie.
-
Sporządzanie wniosków o płatność i sporządzanie wymaganej sprawozdawczości opisowej, merytorycznej, rzeczowej i finansowej dla wniosków realizowanych od 2018r,
-
Współpraca ze stanowiskiem ds. budownictwa i zamówień publicznych w zakresie wniosków i programów unijnych,
-
Współpraca ze Skarbnikiem Gminy w przygotowywaniu zmian budżetowych oraz sprawozdań z wykonania budżetu gminy, proponowanie zmian do przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, instrukcji obiegu dokumentów,
-
Zastępstwo Skarbnika Gminy oraz pracownika ds. płac,
-
Przygotowywanie dokumentów księgowych do archiwizacji,
§ 30. Do zakresu działania stanowiska ds. księgowości budżetowej należy:
-
Prowadzenie ewidencji analitycznej wydatków budżetu gminy oraz ich uzgadnianie.
-
Prowadzenie ewidencji analitycznej i syntetycznej dla jednostki budżetowej, uzgadnianie kont, potwierdzanie sald-Urzędu Gminy.
-
Szczegółowa analiza wydatków, placu wydatków gminy w celu opracowania zmian budżetowych i budżetu na następny rok.
-
Uzgadnianie planów finansowych budżetu gminy zgodnie z uchwałami Rady Gminy
i zarządzeniami Wójta Gminy. -
Opracowywanie wymaganej sprawozdawczości jednostkowej w zakresie prowadzonych spraw, sprawozdań miesięcznych, kwartalnych z zakresu wydatków, dochodów
i zobowiązań, -
Wypisywanie KW, rozliczanie zaliczek,
-
Składanie wyciągów bankowych oraz przeglądanie – kontrola dowodów księgowych pod kątem przeprowadzenia kontroli merytorycznej i formalno-rachunkowej oraz zatwierdzenia do wypłaty dla konta podstawowego,
-
Kontrola formalna i rachunkowa dokumentów księgowych,
-
Prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej wyposażenia, paliwa i opału, kwart. ich uzgadnianie,
-
Przygotowywanie dokumentów ze stanowiska do archiwum,
-
Współpraca ze Skarbnikiem Gminy w przygotowywaniu projektu budżetu gminy, zmian budżetowych, sprawozdań kwartalnych oraz sprawozdań z wykonania budżetu gminy,
§ 31. Do zakresu działania stanowiska pracy ds. płac, podatku VAT i czynszów należy:
-
Sporządzenie list płac dla pracowników, prowadzenie kart wynagrodzeń, naliczanie umów zleceń i o dzieło, naliczanie prowizji dla sołtysów, naliczanie ekwiwalentów strażackich
i innych, sporządzanie obowiązujących dokumentów i sprawozdań. -
Naliczanie i terminowe odprowadzanie składek ZUS, Funduszu Pracy, PFRONu, podatku dochodowego od osób fizycznych od płac i umów zleceń oraz prowadzenie dokumentacji wg obowiązujących przepisów.
-
Prowadzenie rozliczeń i dokumentacji w zakresie płac i obowiązujących świadczeń na rzecz pracowników robót publicznych i interwencyjnych.
-
Pełna współpraca z Urzędem Skarbowym, ZUS-em, Powiatowym Urzędem Pracy
w zakresie jak wyżej. -
Prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej PKZP.
-
Księgowanie czynszów wspólnoty mieszkaniowej, za budynki oraz grunty mienia gminy
i skarbu państwa, opłat za reklamę, wspólnoty mieszkaniowej oraz ich bieżąca egzekucja. -
Składanie wyciągów i przeglądanie – kontrola dowodów księgowych pod kontem przeprowadzenia kontroli merytorycznej i formalno – rachunkowej oraz zatwierdzania do wypłaty dla kont pomocniczych i lokat.
-
Wprowadzanie przelewów bankowych, w tym w mechanizmie podzielonej płatności, sprawdzanie na białej liście.
-
Zastępstwo przy wypisywaniu KW.
-
Prowadzenie spraw Gminy Przybiernów związanych z bieżącym podatkiem VAT.
-
Korekty rozliczeń oraz wnioski o zwrot nadpłat podatku VAT.
-
Księgowanie i ewidencja analityczna dochodów „różnych” zgodnie z klasyfikacją budżetową oraz ich uzgadnianie i sprawozdawczość.
-
Przygotowywanie dokumentów ze stanowiska do archiwizacji.
-
Współpraca ze Skarbnikiem Gminy.
§ 32. Do zakresu działania stanowiska ds. księgowości podatkowej i opłat należy:
-
Prowadzenie księgowości dochodów budżetowych: podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości, podatku od środków transportu, opłat za reklamę, podatku od posiadania psów i opłaty targowej.
-
Analityczne księgowanie wpływów z dochodów ze sprzedaży nieruchomości oraz ich bieżąca egzekucja.
-
Analityczne księgowanie opłat za wieczyste użytkowanie gruntów oraz ich bieżąca egzekucja.
-
Księgowanie i ewidencja analityczna opłaty eksploatacyjnej oraz jej uzgadnianie, sprawozdawczość i egzekucja.
-
Sporządzanie sprawozdań w zakresie prowadzenia ewidencji wg klasyfikacji budżetowej.
-
Wystawianie upomnień.
-
Wykonywanie zadań w zakresie egzekucji należności budżetowych.
-
Współpraca z działem egzekucyjnym Urzędu Skarbowego.
-
Wypisywanie konto kwitariuszy inkasentom i ich rozliczanie.
-
Naliczanie prowizji dla inkasentów.
-
Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.
-
Zastępstwo pracownika ds. podatków i opłat oraz gospodarki odpadami.
§ 33. Do zakresu działania stanowiska ds. podatków i opłat należy:
-
Dokonywanie wymiaru należności budżetowych:
a) podatku rolnego i leśnego,
b) podatku od nieruchomości,
c) od środków transportowych.
-
Przygotowywanie projektów uchwał zmieniających wysokość podatków i opłat.
-
Wydawanie zaświadczeń o wielkości użytków rolnych na podstawie posiadanej dokumentacji.
-
Przygotowywanie decyzji umorzeń podatku od spadków i darowizn.
-
Weryfikacja zgodności z ewidencją gruntów (rejestrami geodezyjnymi) lub planem urządzenia lasu - danych zgłoszonych przez podatnika do opodatkowania podatkiem leśnym.
-
Przeprowadzanie kontroli - w terenie - w zakresie rzetelności danych zawartych
w wykazach nieruchomości, a stanowiących podstawę opodatkowania. -
Sporządzanie sprawozdań w zakresie skutków obniżenia górnych stawek podatkowych, udzielonych ulg i zwolnień a także skutków wydanych decyzji w zakresie umorzeń zaległości podatkowych, rozłożenia na raty, odroczenia terminy płatności, zwolnienia z obowiązku.
-
Ścisła współpraca ze Skarbnikiem Gminy w sprawach dotyczących przygotowania prowizorium budżetu.
-
Sporządzanie sprawozdań w zakresie skutków obniżenia górnych stawek podatkowych, udzielonych ulg i zwolnień a także skutków wydanych decyzji w zakresie umorzeń zaległości podatkowych, rozłożenia na raty, odroczenia terminy płatności, zwolnienia z obowiązku.
-
Ścisła współpraca ze Skarbnikiem Gminy w sprawach dotyczących przygotowania prowizorium budżetu.
-
Rozpatrywanie wniosków o umorzenie lub odroczenie terminów płatności w/w należności.
-
Wydawanie zaświadczeń o wielkości użytków rolnych na podstawie posiadanej dokumentacji.
-
Naliczanie opłaty prolongacyjnej od zobowiązań podatkowych.
-
Rozpatrywanie wniosków w sprawie udzielenia pomocy publicznej w zakresie podatków
i sporządzanie sprawozdań w tym zakresie. -
Zastępstwo pracownika ds. księgowości podatkowej i opłat.
§ 34. Do zakresu działania USC należy (stanowisko dwuosobowe):
-
W odniesieniu ds. obywatelskich i ewidencji ludności:
-
prowadzenie spraw w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych,
-
przestrzeganie zasad o ochronie danych osobowych,
-
przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie,
-
prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach zameldowania
i wymeldowania, -
aktualizacja i prowadzenie stałego rejestru wyborców,
-
wydawanie zaświadczeń o prawie do głosowania,
-
prowadzenie spraw wojskowych – uczestnictwo w poborze i rejestracji przedpoborowych,
-
wydawanie zezwoleń i nadzorowanie zbiórek publicznych,
-
wydawanie decyzji dotyczących przyznawanie żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodziny,
-
współdziałanie z Policją,
-
W odniesieniu ds. USC należą sprawy wynikające z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego a zwłaszcza;
-
sporządzanie aktów małżeństw, urodzeń i zgonów oraz prowadzenie ksiąg stanu cywilnego małżeństw, urodzeń i zgonów,
-
wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego,
-
wykonywanie zadań wynikających z konkordatu,
-
sporządzanie sprawozdań wynikających z w/w zakresu.
-
Zadania dodatkowe:
-
prowadzenie rejestru gospodarstw agroturystycznych i dokumentacji z tym związanej,
-
sprawy zdrowia, w szczególności współpraca z NZOZ działającymi na terenie gminy Przybiernów,
-
prowadzenie archiwum zakładowego w Urzędzie Gminy,
-
współdziałanie z Sądami Rejonowymi w zakresie pracy przez skazanych,
-
współpraca z PUP i OPS w sprawie organizacji prac społecznie-użytecznych.
-
prowadzenie spraw związanych z ewidencją działalności gospodarczej oraz wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
§ 35. Do zakresu działania stanowiska ds. prac gospodarczych, komunalnych, interwencyjnych i gospodarki bezpańskimi zwierzętami należy w szczególności:
1. Zakup niezbędnych materiałów do wykonywania prac konserwatorskich, gospodarczych
i porządkowych oraz sprawdzanie pod względem merytorycznym zakupów paliwa, olejów, smarów, części zamiennych do narzędzi i urządzeń będących na wyposażeniu pracowników gospodarczych..
2. Sprawowanie nadzoru nad wykonywanymi pracami gospodarczymi, w tym bezpieczeństwo ich wykonywania.
3. Planowanie i organizacja pracy dla pracowników w ramach robót publicznych i społecznie użytecznych
4. Pomoc przy organizacji imprez środowiskowych.
5. Prowadzenie spraw związanych z pojazdami służbowymi.
6, Nadzór nad funkcjonowaniem kotłowni w budynku Urzędu Gminy.
7. Organizowanie ochrony bezdomnych zwierząt na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
§ 36. Do zakresu działania informatyka należy w szczególności:
-
Administrowanie systemami, sieciami informatycznymi i teleinformatycznymi
w Urzędzie, w tym archiwizowanie zasobów elektronicznych. -
Wdrażanie nowych systemów informatycznych i teleinformatycznych.
-
Zabezpieczenie Urzędu w sprzęt informatyczny i teleinformatyczny oraz jego bieżące utrzymanie.
-
Organizacja szkoleń pracowników Urzędu w zakresie wykorzystania zainstalowanego sprzętu i oprogramowania komputerowego.
-
Koordynacja systemu komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej w urzędzie. m.in. poczta elektroniczna, internet, elektroniczny system obiegu dokumentów, podpis cyfrowy.
-
Ochrona systemów i sieci teleinformatycznych dotyczących informacji niejawnych
i współpraca w tym zakresie z pełnomocnikiem ds. ochrony informacji niejawnych. -
Nadzór nad właściwym zabezpieczeniem sprzętu w którym przetwarzane są dane osobowe.
-
Pełnienie obowiązków redaktora BIP i jego bieżąca aktualizacja.
-
Przeprowadzanie przetargów na zakup sprzętu komputerowego.
-
Przeciwdziałanie dostępowi osób niepowołanych do systemu, w którym przetwarzane są dane osobowe.
-
Podejmowanie odpowiednich działań w przypadku wykrycia naruszeń zabezpieczeń lub podejrzenia naruszenia w systemie.
-
Utrzymywanie kontaktów z podmiotami krajowego systemu cyberbezpieczeństwa oraz wykonywanie innych obowiązków, które na podmiot publiczny nakłada ustawa
o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa. -
Nadzór nad naprawami, konserwacją oraz likwidacją urządzeń komputerowych na których zapisane są dane osobowe.
-
Zarządzanie hasłami użytkowników, systemami antywirusowymi i ich procedurami.
-
Nadzór nad wykonywaniem kopii zapasowych, ich przechowywaniem oraz okresowym sprawdzaniem pod kątem ich dalszej przydatności.
-
Nadzór nad prawidłowością archiwizacji oraz usuwania danych osobowych.
§ 37. 1. W zależności od potrzeb Gminy obsługa prawna, informatyczna, w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przez Inspektora Ochrony Danych może być prowadzona także na podstawie stałego zlecenia.
2. Obsługę prawną Urzędu wykonuje podmiot uprawniony do wykonywania obsługi prawnej zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami.
3. Obsługę informatyczną Urzędu może wykonywać podmiot uprawniony do wykonywania obsługi informatycznej zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami.
4. Inspektora Ochrony Danych może zatrudniać podmiot zewnętrzny, z którym będzie podpisana umowa.
§ 38. Do zakresu obowiązków stanowisk robotniczych należy:
1. Sprzątaczki:
-
bieżące utrzymywanie czystości pomieszczeń biurowych, sanitarnych ,
-
właściwe zabezpieczenie pomieszczeń i całego budynku,
-
dbanie o zabezpieczenie budynku przed dostępem osób trzecich oraz zabezpieczenie przed możliwością pożaru w czasie i po wykonywaniu pracy,
-
zgłaszanie do przełożonego lub organów policji wszelkich zjawisk wskazujących na domniemanie wystąpienia kradzieży lub włamania oraz uwag dotyczących ochrony mienia i dokumentów w Urzędzie.
2. Pracownik gospodarczy:
-
utrzymywanie porządku i czystości wokół budynku urzędu,
-
dbanie o zieleń i rabaty kwiatowe przy urzędzie,
-
dbanie o trawniki na gminnych stadionach sportowych i w miejscach publicznych
w gminie. -
w okresie jesienno-zimowym odśnieżanie schodów i placu.
-
Konserwator:
-
dbanie o prawidłowe działanie urządzeń grzewczych, elektrycznych i sanitarno-kanalizacyjnych,
-
drobna naprawa mebli biurowych,
-
dekorowanie urzędu i miejscowości Przybiernów flagami z okazji świąt państwowych i innych uroczystości.
Rozdział VI
Zasady i tryb pracy Urzędu
§ 39. 1. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
2. Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie postępowania administracyjnego i przepisach szczególnych.
3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.
§ 40. 1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:
-
udzielania informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,
-
przygotowywania rozstrzygnięcia spraw w miarę możliwości niezwłocznie, a w pozostałych przypadkach do określenia terminu ich załatwienia,
-
informowania zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
-
powiadamiania o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności,
-
informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia wydanych rozstrzygnięć.
2. Interesanci mają prawo wnosić sprawy w formie pisemnej, ustnej, telefonicznej, za pośrednictwem telefaksu oraz elektronicznej skrzynki podawczej.
§ 41. 1. Celem wykonania powierzonych zadań pracownicy Urzędu wykonują następujące czynności i działania:
-
przyjmują, rozpatrują i załatwiają indywidualne sprawy obywateli bez zbędnej zwłoki, w sposób rzetelny i sumienny, z uwzględnieniem terminów określonych w kodeksie postępowania administracyjnego (KPA) i zasady pisemności,
-
przygotowują decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
-
podejmują przedsięwzięcia organizacyjne w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań,
-
właściwie przyjmują i załatwiają interesantów,
-
zapoznają się na bieżąco z nowymi przepisami prawnymi, stosują obowiązujące ich przepisy prawne oraz wytyczne dotyczące powierzonych im zadań,
-
zapewniają realizację zadań wynikających z uchwał Rady i wniosków Komisji Rady,
-
realizują zarządzenia i postanowienia Wójta i polecenia kierownictwa Urzędu,
-
realizują zadania ochrony mienia w zakresie ustalonym odrębnymi przepisami, a mieszczącymi się w zakresie działania poszczególnych komórek organizacyjnych,
-
organizują i podejmują niezbędne przedsięwzięcia w zakresie ochrony tajemnicy państwowej i służbowej,
-
przestrzegają tajemnicy skarbowej wynikającej z ordynacji podatkowej,
-
dokonują samokontroli prawidłowości wykonywania własnej pracy w oparciu o obowiązujące przepisy prawa i obowiązki wynikające z zakresu czynności służbowych w celu realizacji kontroli zarządczej.
2. Pracownicy upoważnieni do przetwarzania danych osobowych są zobowiązani do przestrzegania tajemnicy danych osobowych i w tym celu stosowania określonych procedur i środków mających na celu zabezpieczenie danych przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym.
§ 42. 1. Pracownik Urzędu obowiązany jest przestrzegać zasady podporządkowania służbowego wynikającego z organizacji Urzędu i szczegółowego podziału czynności.
2. Pełnienie zastępstw w trakcie nieobecności pracownika zostały określone
w indywidualnych zakresach czynności.
3. Załatwianie w godzinach pracy spraw innych niż służbowe dopuszczalne jest wyłącznie
w granicach i na zasadach określonych w kodeksie pracy i przepisach szczególnych.
4. W godzinach pracy Urzędu pracownik powinien być obecny na swoim stanowisku pracy.
5. Po zakończeniu pracy pracownicy są zobowiązani do zabezpieczenia pomieszczeń biurowych a klucze pozostawiać w miejscu do tego wyznaczonym.
6. Przed rozpoczęciem urlopu pracownik powinien załatwić wszystkie terminowe sprawy. Jeżeli jest to niemożliwe, przekazuje je do załatwienia zastępującemu go pracownikowi.
§ 43. Pracownicy Urzędu ponoszą odpowiedzialność służbową i dyscyplinarną przed Wójtem.
§ 44. 1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
2. Dysponowanie środkami finansowymi odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
§ 45. W celu właściwego przekazywania informacji oraz zawiadamiania obywateli
o zasadach pracy Urzędu stosuje się:
-
tablice ogłoszeń w poszczególnych sołectwach,
-
tablicę informacyjną oraz informację umieszczaną na stronach internetowych
o godzinach pracy Urzędu oraz dniach i godzinach przyjęć interesantów przez Wójta
i jego Zastępcę w zakresie skarg i wniosków, -
tablicę informacyjną o rozmieszczeniu stanowisk pracy w Urzędzie,
-
tabliczki na drzwiach pokoi biurowych wyszczególniające nazwę komórki, nazwiska
i imiona pracowników, stanowiska służbowe.
Rozdział VII
Organizacja działalności kontrolnej
§ 46. 1. Kontrolę zarządczą w Gminie Przybiernów stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji i zadań gminy w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
2. System kontroli obejmuje kontrole zewnętrzne i wewnętrzne.
3. Kontrole zewnętrzne prowadzone są w jednostkach organizacyjnych gminy, które prowadzą pracownicy urzędu na podstawie upoważnienia Wójta Gminy.
4. Kontrole wewnętrzne prowadzone są na stanowisku pracy Urzędu Gminy.
-
Kontrola stanowisk pracy urzędu dokonywana jest w zakresie:
-
organizacji i dyscypliny pracy, terminowości i prawidłowości załatwiania spraw obywateli, przestrzeganie przepisów kancelaryjnych – Sekretarz Gminy,
-
realizacja zadań wynikających z budżetu gminy, prawidłowości załatwiania spraw finansowych w tym pobierania opłaty skarbowej – Skarbnik Gminy.
-
Kontrole dokumentowane są przez kontrolujących w formie protokołów kontroli, zgodnie z odrębnym zarządzeniem.
-
Protokół powinien zawierać:
-
nazwę jednostki kontrolowanej,
-
datę i przedmiot kontroli,
-
imiona i nazwiska kontrolowanych,
-
syntetyczny opis stanu faktycznego,
-
stwierdzenie nieprawidłowości oraz ich przyczyny i skutki,
-
osoby odpowiedzialne za stwierdzone nieprawidłowości,
-
pouczenie o prawie wniesienia wyjaśnień,
-
podpisy kierownika jednostki kontrolowanej, osoby kontrolowanej oraz kontrolującego.
Rozdział VIII
Narady
§ 47. 1. W celu określenia lub skoordynowania problemów społeczno – gospodarczych gminy, mogą być organizowane narady z udziałem zainteresowanych osób za zgodą Wójta lub na jego polecenie.
2. Obsługę techniczno-biurową narady zapewnia jej organizator.
§ 48. 1. W celu przekazania realizacji określonych zadań oraz przekazywanie
informacji mających znaczenie dla działalności urzędu, mogą być organizowane narady pracowników.
2. Narady o których mowa w ust. 1 zwołuje i prowadzi Wójt lub upoważniona przez niego osoba.
Rozdział IX
Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji, przyjmowanie obywateli w Urzędzie
§ 49. 1. Rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków w Urzędzie odbywa się zgodnie z postanowieniami kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisami szczegółowymi.
-
W sprawie skarg i wniosków przyjmują klientów Urzędu następujący pracownicy: Wójt Gminy, Zastępujący pracownicy: Zastępca Wójta, Sekretarz, Skarbnik.
-
Przyjmowanie w Urzędzie osób w sprawach indywidualnych, w tym również w sprawach skarg i wniosków odbywa się przez:
-
Wójta
- w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki w godz. od 13.00 do 16.15,
w pozostałe dni w godzinach pracy Urzędu.
- w pozostałych sprawach indywidualnych w pozostałe dni tygodnia w godzinach pracy Urzędu.
-
Zastępcę, Sekretarza, Skarbnika i pracowników Urzędu - codziennie w godzinach pracy Urzędu.
-
Sekretarz jest odpowiedzialny za koordynację i tryb rozpatrywania skarg i wniosków złożonych w Urzędzie Gminy.
-
Sekretarz wyznacza osobę odpowiedzialną za rozpatrzenie skargi lub wniosku oraz rejestruje skargę lub wniosek w rejestrze.
-
Skargi na działanie Wójta Gminy przekazuje się do Rady Gminy.
-
Pracownik wyznaczony do rozpatrzenia skargi lub wniosku, po przeprowadzonym postępowaniu wyjaśniającym, przygotowuje projekt odpowiedzi na skargę lub wniosek, który przedkłada do akceptacji Wójtowi lub Sekretarzowi.
-
W przypadku akceptacji pracownik odpowiedzialny za rozpatrzenie skargi lub wniosku przygotowuje odpowiedź, którą podpisuje Wójt lub Sekretarz i wysyła ją do wnioskodawcy.
-
Rejestr skarg i wniosków prowadzi Sekretarz Gminy.
-
Pracownicy odpowiedzialni za rozpatrzenie skarg i wniosków przechowują cą zgodnie
z rzeczowym wykazem akt komplet dokumentacji.
§ 50. 1. Interesanci przyjmowani są bez zbędnej zwłoki . Informacje są
udzielane wyczerpująco w oparciu o przepisy KPA i w takim zakresie by nie naruszały przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych i ochronie danych osobowych.
-
Udostępnianie akt indywidualnych w sprawach z zakresu administracji samorządowej następuje z zachowaniem przepisów KPA.
-
Pracownik prowadzący sprawę powinien działać w sprawie wnikliwie i szybko, posługując się możliwie najprostszymi środkami, które prowadzą do jej załatwienia.
§ 51. 1. Petycje podlegają rejestracji w Rejestrze Petycji.
2. Rejestr petycji udostępniany jest w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy
w Przybiernowie.
Rozdział X
Podpisywanie dokumentów
§ 52. Wójt podpisuje:
-
Zarządzenia, regulaminy i okólniki wewnętrzne.
-
Pisma związane z reprezentowaniem gminy na zewnątrz.
-
Pisma do Rady Gminy, Przewodniczącego Rady Gminy i jednostek organizacyjnych gminy,
-
Pisma stanowiące odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz skargi i wnioski interwencyjne obywateli,
-
Pisma stanowiące oświadczenie woli w zakresie bieżącej działalności gminy,
-
Decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
-
Decyzje dotyczące nawiązania, trwania i rozwiązania stosunku pracy pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych.
-
Pełnomocnictwa i upoważnienia do działania w jego imieniu, w tym pisma wyznaczające osoby uprawnione do podejmowania czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników urzędu.
§ 53. 1. W razie nieobecności Wójta, pisma wymienione w § 52 podpisuje Zastępca Wójta lub Sekretarz Gminy w zakresie określonym w pełnomocnictwie.
2. Pracownik Urzędu może podpisywać decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej wyłącznie na podstawie odrębnego upoważnienia wydanego przez Wójta.
3. Uprawnienia poszczególnych pracowników do podpisywania pism i dokumentów, udostępniania informacji zawierających dane osobowe są również uregulowane
w indywidualnych zakresach czynności lub na podstawie upoważnienia wydanego przez Wójta.
Rozdział XI
Zasady obiegu dokumentów w urzędzie
§ 54. Czynności kancelaryjne wykonywane są w systemie tradycyjnym. Jest to system wykonywania czynności kancelaryjnych, dokumentowania przebiegu załatwiania spraw, gromadzenia i tworzenia dokumentacji w postaci nie elektronicznej. Zasady obiegu dokumentów i korespondencji określa instrukcja kancelaryjna dla organów gmin i związków międzygminnych.
§ 55. 1. Zasady obiegu i kontroli dokumentów księgowych określa „instrukcja obiegu
i kontroli dokumentów księgowych” wydana przez Wójta w drodze zarządzenia wewnętrznego.
2.Zasady komunikacji wewnętrznej między pracownikami określa procedura komunikacji wewnętrznej wydana przez Wójta w drodze zarządzenia.
§ 56. Zasady postępowania z dokumentami zawierającymi informacje niejawne określają odrębne przepisy szczególne.
§ 57. 1. Do wglądu Wójta w celu zapoznania się i wydania stosownych dyspozycji wykonawczych, przekazuje się niezależnie od nadawcy, adresowane do:
-
Wójta,
-
Urzędu.
2. Korespondencję adresowaną do rady i jej organów przekazuje się do stanowiska pracy
ds. obsługi rady.
3. Korespondencję adresowaną imiennie przekazuje się bezpośrednio adresatom.
4. Zwróconą przez Wójta – przejrzaną i zadekretowaną korespondencję przekazuje się za pośrednictwem stanowiska pracy ds. kancelaryjno-gospodarczych do dalszego załatwienia określonym w zapisie pracownikom urzędu, po dokonaniu czynności kancelaryjnych.
-
Czynności związane z korespondencją przychodzącą do Urzędu oraz wysyłaniem
i doręczaniem przesyłek pocztowych wykonuje stanowisko ds. kancelaryjnych.
Rozdział XII
Zasady opracowywania projektów aktów prawnych
§ 58. Pracownicy przy opracowywaniu projektów aktów prawnych należy przestrzegać następujących zasad:
-
akt nie może zawierać postanowień wykraczających poza upoważnienia ustawowe,
a także wkraczać w sferę spraw zastrzeżonych do kompetencji innych organów, -
układ projektu aktu prawnego powinien być przejrzysty a jego redakcja powinna być jasna i zwięzła,
-
dla oznaczenia jednakowych pojęć należy używać jednakowych terminów i określeń prawnych, przyjętych w obowiązującym ustawodawstwie.
§ 59. 1. Akt prawny powinien zawierać:
-
tytuł,
-
podstawę prawną,
-
zakres przedmiotowy,
-
wskazanie odpowiedzialnego za wykonanie,
-
określenie terminu wejścia w życie,
2. Projekt aktu prawnego opracowują pracownicy zgodnie z zakresem swojej właściwości rzeczowej z inicjatywy własnej lub na polecenie wójta.
3. Pracownik opracowujący projekt aktu prawnego, kieruje go do zainteresowanych, w celu dokonania uzgodnień, przeprowadzenia konsultacji lub zasięgnięcia opinii wymaganych przepisami prawa.
4. Projekt aktu prawnego powinien być uzgodniony z Sekretarzem Gminy oraz:
-
ze Skarbnikiem Gminy, jeżeli dotyczy zadań budżetowych lub ma spowodować skutki finansowe,
-
z jednostkami organizacyjnymi gminy, jeżeli nakłada na te jednostki zadania lub obowiązki.
5. Projekt aktu prawnego powinien być zaopiniowany pod względem formalno-prawnym
i redakcyjnym przez radcę prawnego.
§ 60. Wydane zarządzenie pracownik, który je opracował przekazuje Sekretarzowi, który prowadzi Centralny Rejestr Zarządzeń oraz zamieszcza je w Biuletynie Informacji Publicznej i przekazuje osobom odpowiedzialnym za ich realizację.
§ 61. Uchwalone uchwały pracownik na stanowisku ds. kadr i obsługi rady przekazuje wszystkim zainteresowanym pracownikom, sołtysom oraz odpowiednim organom zgodnie
z obowiązującymi przepisami i zamieszcza je w Biuletynie Informacji Publicznej.
Rozdział XIII
Pieczęcie i pieczątki
§ 62. 1. Ewidencję pieczęci i pieczątek w urzędzie prowadzi stanowisko pracy
ds. kancelaryjnych. Z ewidencji tej powinno wynikać jak długo i w czyim użytkowaniu dana pieczęć lub pieczątka się znajduje.
2. Pracownicy odchodzący z pracy zdają pobrane pieczęcie i pieczątki na stanowisko pracy ds. kancelaryjnych.
§ 63. Do osób dysponujących pieczęciami i pieczątkami należy:
-
kwalifikowanie dokumentów pod kątem potrzeby odciskania na nich odpowiednich pieczęci i pieczątek oraz osobiste ich odciskanie.
-
Przechowywanie pieczęci i pieczątek pod zamknięciem i zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich.
-
Natychmiastowe informowanie przełożonego o kradzieży lub zagubieniu pieczęci lub pieczątek.
Rozdział XIV
Zasady udzielania pełnomocnictw i upoważnień
§ 64. 1. W określonych przepisami prawa przypadkach, wynikających
z realizowanych zadań i czynności, pracownikom Urzędu oraz kierownikom jednostek organizacyjnych mogą zostać udzielone upoważnienia lub pełnomocnictwa do realizacji określonych czynności i załatwiania spraw.
2. Upoważnienia lub pełnomocnictwa udzielane są pracownikom indywidualnie lub odrębnym Zarządzeniem Wójta, zgodnie z Zarządzeniem w sprawie ustalenia zasad wydawania oraz rejestracji upoważnień i pełnomocnictw.
3. Rejestr upoważnień i pełnomocnictw w Urzędzie prowadzi pracownik na stanowisku
ds. kadr, obsługi rady.
Rozdział XV
Postanowienia końcowe
§ 65. 1. Spory kompetencyjne wynikające ze stosowania niniejszego regulaminu rozstrzyga Wójt.
2. Zmiany w regulaminie organizacyjnym mogą być dokonane w trybie przewidzianym dla jego nadania.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Justyna Andrzejewska | 28-07-2021 08:43 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 28-07-2021 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 28-07-2021 08:43 |