Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Przybiernowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zarządzenie nr 114/21 w sprawie wprowadzenia Procedury postępowania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

Zarządzenie Nr 114/21

Wójta Gminy Przybiernów

z dnia 29 października 2021r.

 

 

 

w sprawie wprowadzenia Procedury postępowania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

 

 

Na podstawie art. 83 ustawy z dnia 1 marca 2018r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2021r. poz. 1132 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

 

§ 1. Wprowadza się Procedurę postępowania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.

 

§ 2. Na koordynatora ds. współpracy z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej oraz realizacji zadań wynikających z ww. Instrukcji wyznacza się Sekretarza Gminy Przybiernów Justynę Andrzejewską.

 

§ 3. Na zastępcę koordynatora wyznacza się Skarbnika Gminy Annę Ziębę .

 

§ 4. Zobowiązuje się koordynatora, o którym mowa w § 2, w szczególności do:

- nadzoru nad przestrzeganiem zasad zawartych w zarządzeniu i przedstawiania propozycji

dotyczących uzupełniania lub zmiany jego treści,

- przedstawiania, w miarę potrzeby, propozycji przeprowadzania szkoleń w zakresie
czynności ujętych w § 1,

- analizy okresowej rejestru powiadomień GIIF.

 

§ 5. Do stosowania niniejszej procedury zobowiązane są wszystkie jednostki organizacyjne w tym również Instytucja Kultury.

 

§ 6. Zobowiązuje się Sekretarza Gminy do zapoznania pracowników z treścią przepisów wymienionych w § 1.

 

§ 7. Traci moc Zarządzenie Nr 87/18 Wójta Gminy Przybiernów z dnia 31 grudnia 2018r. w sprawie wprowadzenia „Instrukcji postępowania w zakresie przeciwdziałania wprowadzeniu do obrotu finansowego wartości majątkowych z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz finansowaniu terroryzmu” w Urzędzie Gminy w Przybiernowie.

 

§ 7. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Wójt Gminy

Lilia Ławicka

 

 

 

Załącznik do Zarządzenia Nr 114/21

Wójta Gminy Przybiernów

z dnia 29 października 2021r.

 

 

PROCEDURA

 

postępowania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

 

 

 

 

§ 1. 1. Procedura określa zasady realizacji przez jednostkę samorządu terytorialnego obowiązków wynikających z ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2020 r. poz. 971 ze zm.).

2. Zgodnie z Art. 2 ust. 2 pkt 8 organy jednostki samorządu terytorialnego są jednostkami współpracującymi.

3. Procedura umożliwia:

4. Podejmowane i realizowane przez Gminę Przybiernów i jej jednostki organizacyjne czynności, stosowane urządzenia ewidencyjne oraz prowadzona korespondencja związane z procedurą przeciwdziałania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu są dokumentami o charakterze poufnym.

5. Każdy pracownik zobowiązany jest do zapoznania się z niniejsza procedurą oraz złożenia oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 2.

6. Niedopełnienie przez pracownika obowiązków wynikających z przepisów, o których mowa w ust. 1, oraz art. 165a i art. 299 Kodeksu karnego, skutkuje odpowiedzialnością karną, jeżeli czyny wypełniają znamiona przestępstw w nich opisanych.

7. Powyższe, wskazane w ust. 5 nie wyłącza odpowiedzialności porządkowej, wynikającej z naruszenia przepisów instrukcji.

  1. 1) identyfikację obszarów zagrożenia, identyfikację transakcji podlegających rejestracji i transakcje mogące mieć związek z praniem pieniędzy oraz finansowaniem terroryzmu,

    2) podejmowanie stosownych działań z nimi związanych

    3) zastosowanie rozwiązać organizacyjnych i proceduralnych zapewniających jej sprawne funkcjonowanie.

 

§ 2. Ilekroć w Procedurze jest mowa o:

1. ustawie – rozumie się przez to ustawę z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 971 ze zm.),

2. kodeksie karnym - rozumie się przez to ustawę z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny (Dz. U. z 2018 r. poz. 1600 ze zm.),

3. finansowaniu terroryzmu – rozumie się przez to czyn określony w art. 165a Kodeksu karnego,

4. praniu pieniędzy – rozumie się przez to czyn określony w art. 299 Kodeksu karnego,

5. wartościach majątkowych – środki płatnicze, instrumenty finansowe, papiery wartościowe, wartości dewizowe, prawa majątkowe lub inne mienie ruchome lub nieruchomości,

6. transakcja – to wpłaty lub wypłaty w formie gotówkowej lub bezgotówkowej, w tym także przekazy pieniężne pomiędzy różnymi rachunkami należącymi do tego samego posiadacza rachunku, z wyłączeniem przekazów na rachunki lokat terminowych, przekazy pieniężne przychodzące z zagranicy, kupno i sprzedaż wartości dewizowych, a także przeniesienie własności lub posiadania wartości majątkowych, w tym oddanie w komis lub pod zastaw takich wartości oraz przeniesienie wartości majątkowych pomiędzy rachunkami należącymi do tego samego klienta, zamianę wierzytelności na akcje lub udziały, dokonywane we własnym, jak i cudzym imieniu, na własny, jak i na cudzy rachunek,

7. dokument tożsamości – to dowód osobisty, paszport, tymczasowy dowód osobisty, ważna legitymacja szkolna z fotografią i pieczęcią szkoły,

8. GIIF - oznacza Generalnego Inspektora Informacji Finansowej,

9. jednostki współpracujące – organy administracji rządowej i samorządu terytorialnego oraz inne państwowe jednostki organizacyjne, a także Narodowy Bank Polski, Komisję Nadzoru Bankowego i Najwyższą Izbę Kontroli,

10. Koordynator – osoba odpowiedzialna za wykonywanie obowiązków określonych w niniejszej instrukcji, której powierzono pełnienie tej funkcji.

 

§3. Gmina Przybiernów jako jednostka obowiązana przepisami art. 83 ustawy ma obowiązek:

  1. 1. opracowania procedury postępowania w przedmiocie współpracy z GIIF w zakresie zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,

    2. udostępniania informacji i potwierdzonych kopii dokumentów niezbędnych w zakresie zapobiegania praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu na wniosek GIIF,

    3. współpracy z GIIF poprzez:

  1. 1) niezwłoczne powiadamianie GIIF o podejrzeniu popełnienia prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu,

    2) przekazywanie potwierdzonych kopii dokumentów dotyczących transakcji, co do których zachodzi podejrzenie, że mają one związek z popełnieniem przestępstw, o których mowa wyżej,

    3) przekazywanie informacji o stronach tych transakcji.

4. Powiadomienie, o których mowa w ust. 3 powinno zawierać w szczególności opis ujawnionych okoliczności wraz z przyczynami, dla których powiadamiający uznał, że mogą one wskazywać na prowadzenie działań mających na celu popełnienie przestępstwa.

§ 4. 1. Zagrożenie jakim jest pranie pieniędzy należy rozumieć jako działanie polegające na:

2. Finansowanie terroryzmu należy rozumieć jako: gromadzenie, przekazywanie lub oferowanie środków płatniczych, instrumentów finansowych, papierów wartościowych, wartości dewizowych, praw majątkowych lub innego mienia ruchomego lub nieruchomości w celu sfinansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym.

3. Ze względu na przedmiot działalności Gminy Przybiernów i jej jednostek organizacyjnych wskazać można następujące obszary zagrożeń, w których może odbywać się pranie pieniędzy :

4. Obszary wskazane w ust. 3 stanowią katalog otwarty i podlegają weryfikacji oraz aktualizacji.

5. Zagrożenia polegają m.in. na:

  1. 1) zamianie lub przekazaniu wartości majątkowych pochodzących z działalności o charakterze przestępczym lub z udziału w takiej działalności, gdzie celem działania jest ukrycie lub zatajenie bezprawnego pochodzenia tych wartości majątkowych albo udzielenie pomocy osobie, która bierze udział w takiej działalności w celu uniknięcia przez nią prawnych konsekwencji tych działań,

    2) ukryciu lub zatajeniu prawdziwego charakteru wartości majątkowych lub praw związanych z nimi (m.in. ich źródła, miejsca przechowywania, rozporządzania, faktu ich przemieszczania) ze świadomością, że wartości te pochodzą z działalności o charakterze przestępczym lub udziału w takiej działalności,

    3) nabyciu, używaniu lub objęciu w posiadanie wartości majątkowych pochodzących z działalności o charakterze przestępczym lub też udziału w takiej działalności,

    4) współdziałaniu, usiłowaniu popełnienia, pomocnictwie lub podżeganiu w przypadkach określonych w wyżej wymienionych.

    1) nadpłaty podatków i opłat lokalnych i ich wycofanie,

    2) dokonywanie wpłat należności w ratach (kilkakrotnie), w tym samym dniu;

    3) zamówienia publiczne (oferty wykonania zamówienia w sposób rażący odbiegający od innych),

    4) transakcje nietypowe związane z nabywaniem mienia komunalnego,

    5) umowy i transakcje związane z wykonywaniem przez inne podmioty zadań publicznych jednostek samorządu terytorialnego (np. zadania związane z gospodarką komunalną), realizowane na warunkach odbiegających od przyjętych standardów,

    6) wykonywanie zadań wspólnych gminy z kapitałem prywatnym (wspólne inwestycje, gazyfikacja, wodociągi i kanalizacja, oczyszczanie itp.),

    7) udział jednostek w nietypowych przedsięwzięciach szczególnie finansowanych z udziałem kapitału zagranicznego,

    8) wykupy należności komunalnych, cywilnoprawnych – pozyskiwanie pożyczek (od podmiotów nieistniejących).

    1) lokowaniu gotówki

    2) zamianie lub wymianie gotówki

    3) transferze wartości pochodzących ze zorganizowanej przestępczości,

    4) maskowaniu lub ukrywaniu rzeczywistego pochodzenia nielegalnych wartości majątkowych,

    5) integrowaniu wypranych wartości z legalnym systemem gospodarczym i finansowym.

 

§ 5. 1. Celem prawidłowego wypełnienia obowiązków wynikających z procedury jest konieczność weryfikacji tożsamości podmiotów lub osób, w szczególności realizujących zamówienia publiczne (wykonawcy, zleceniodawcy transakcji).

2. Identyfikacja i weryfikacja obejmują następujące obszary oraz dane osobowe:

3. Jeżeli z okoliczności transakcji wynika, iż osoba jej dokonująca nie działa w imieniu własnym, lecz w imieniu zleceniodawcy konieczne jest zidentyfikowanie podmiotów w imieniu i na rzecz których działa.

  1. 1) osoby fizyczne i ich pełnomocnicy – okazanie dowodu tożsamości w celu ustalenia i zarejestrowania jego cech (seria, numer) oraz imienia, nazwiska, daty urodzenia i miejsca zamieszkania posiadacza dowodu,

    2) osoby prawne– okazanie i zarejestrowanie danych z aktualnego wyciągu z rejestru handlowego lub innego równoważnego dokumentu wskazującego formę organizacyjną osoby prawnej i jej siedzibę oraz dokumentu potwierdzającego umocowanie osoby przeprowadzającej transakcję do reprezentowania osoby prawnej, a także dane personalne tej osoby, o których mowa w pkt. 1

    3) jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej – okazanie dokumentu wskazującego formę organizacyjną i adres siedziby jednostki oraz dokumentu potwierdzającego umocowanie osoby przeprowadzającej transakcję do jej reprezentowania, a także dane personalne tej osoby, o których mowa w pkt. 1.

 

§ 6. Wprowadza się następujące środki rozpoznawcze:

  1. 1. zasada „poznaj swego klienta”,

    2. analizowanie transakcji.

§ 7. 1. Pracownicy zgodnie z zasadą „poznaj swego klienta” zobowiązani są do pozyskania wiedzy o:

2. Powyższe informacje służą zapewnieniu dostosowania usług do potrzeb klienta oraz zapewnieniu bezpieczeństwa i eliminowania działań przestępczych z obrotu gospodarczego i finansowego.

3. Pracownicy zobowiązani są:

4. Identyfikacja dokumentów tożsamości klientów polega na:

5. Czynności identyfikujące należy wykonywać dyskretnie, nie zrażając klienta w szczególności z zachowaniem zasad kultury jego obsługi.

  1. 1) kliencie

    2) jego aktywności gospodarczej

    3) zasobach klienta.

    1) identyfikować klientów i weryfikować ich dokumenty tożsamości,

    2) wykonywać inne czynności sprawdzające w granicach obowiązującego prawa i zasad etyki urzędowej.

    1) sprawdzeniu, czy cechy (seria i numer) dowodu osobistego lub paszportu nie figurują w dostępnej bazie dokumentów utraconych,

    2) sprawdzeniu autentyczności dokumentu, w szczególności: czy nie był podrabiany lub przerabiany, czy nie było wymieniane zdjęcie posiadacza dokumentu, czy wizerunek i wiek z dokumentu odpowiadają legitymującemu się,

    3) w przypadku wątpliwości co do autentyczności dokumentu tożsamości , żądaniu, w uzasadnionych przypadkach, udostępnienia innych dokumentów z fotografią posiadacza (prawo jazdy, legitymacja służbowa, studencka, ubezpieczeniowa).

 

§ 8. 1. Rozpoznanie transakcji podejrzanych uzależnione jest od stopnia realizacji zasady „poznaj swego klienta”, zdobytej wiedzy o jego działalności, a także od doświadczenia pracownika.

2. Transakcja podejrzana - rozumiana jako nietypowa lub nadzwyczajna ze względu na rodzaj bądź rozmiar - polega na działaniu niespójnym ze znanym i udokumentowanym charakterem działalności klienta.

3. W typowaniu transakcji podejrzanych należy wykorzystywać.

  1. 1) obserwacje wynikające z kontaktów z klientami w związku z realizacją przez nich zamówień,

    2) kryteria, o których mowa w § 9.

§ 9. 1. W typowaniu transakcji podejrzanych pracownicy stosują kryteria:

2. Kryterium ekonomiczne polega na badaniu nieracjonalnych zachowań klienta zwłaszcza na:

3. W przypadku braku uzasadnienia rodzajem prowadzonej działalności gospodarczej, kryterium geograficzne polega na badaniu transakcji związanych z tzw „strefami ryzyka”, którymi są kraje:

4. Kryterium szczególnego rodzaju działalności stosuje się do :

5. Kryterium klienta przypadkowego stosuje się do osób, które w sposób częsty dokonują wpłat z różnych rachunków bankowych, bądź w różnych okienkach kasowych lub dokonują nadpłat podatków i opłat, a później je wycofują.

  1. 1) ekonomiczne,

    2) geograficzne,

    3) szczególnego rodzaju działalności,

    4) klienta przypadkowego.

    1) działaniu nieekonomicznym (oznaczającym transakcje lub operacje niezgodne z dotychczasowym rozmiarem lub rodzajem prowadzonej działalności gospodarczej),

    2) szybkim, częstym i bez racjonalnych powodów wycofywaniem z rachunku przekazanych wcześniej środków,

    3) wielokrotnym udziale w krótkim czasie w przetargach lub w innych trybach zamówień publicznych,

    4) oferowaniu cen rażąco odbiegających od cen rynkowych.

    1) w których produkowane są narkotyki lub kraje tranzytowe w ich przemycie,

    2) o których wiadomo, że organizują lub popierają terroryzm polityczny,

    3) w których obowiązują łagodne przepisy podatkowe (tzw. „raje podatkowe”).

    1) biur podróży,

    2) firm importowo - eksportowych.

§ 10. Pracownicy zobowiązani są do:

  1. 1. dokonywania analizy i oceny transakcji – zarówno, gdy czynności te dokonywane są we własnym, jak i cudzym imieniu (na własny, jak i cudzy rachunek), w których występują oznaki wskazujące na możliwość wprowadzenia do obrotu finansowego wartości majątkowych pochodzących z nielegalnych lub nieujawnionych źródeł oraz sprawdzenie czy kontrolowana jednostka w przypadku podejrzenia wprowadzenia do obrotu takich wartości, powiadomiła GIIF,

    2. sporządzania kopii dokumentów dotyczących transakcji, co do których zachodzi podejrzenie, że mają one związek z praniem pieniędzy,

    3. zebrania dostępnych informacji o osobach przeprowadzających te transakcje,

    4. dokonywania, w formie notatki służbowej, odpowiedniego opisu podejrzanych transakcji wraz z uzasadnieniem, iż zachodzą okoliczności wskazane w art. 83 ustawy oraz istnieje uzasadniona potrzeba powiadomienia o tym GIIF i niezwłocznego przekazania notatki bezpośredniemu przełożonemu.

§ 11. 1. Dokumenty, wyniki sprawdzeń w innych instytucjach oraz notatki i opinie służbowe z wykonanych czynności i ustaleń należy przechowywać w aktach klienta.

2. Pracownicy. Kierownicy jednostek organizacyjnych po dokonaniu analizy zobowiązani są do sporządzenia uwierzytelnionych kopii dokumentów dotyczących transakcji, co do których zachodzi podejrzenie że mają one związek z popełnieniem przestępstw i przekazania ich Koordynatorowi ds Współpracy z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej oraz zobowiązani są do stworzenia notatki służbowej zgodnie ze wzorem z Załącznika nr 3. Notatkę przekazuje się Koordynatorowi.

3. Koordynator uznając zasadność podjęcia działań wnioskowanych przez pracownika czy Kierownika jednostki organizacyjnej, przedstawia Wójtowi Gminy projekt powiadomienia GIIF celem podjęcia odpowiedniej decyzji.

4. Koordynator przekazuje podpisane przez Wójta Gminy powiadomienie wraz z dokumentacją GIIF za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.

5. W przypadku stwierdzenia braku przesłanek do powiadomienia GIIF, Koordynator sporządza i przedstawia Wójtowi Gminy notatkę służbową zawierającą uzasadnienie takiego stanowiska oraz otrzymaną dokumentację – celem akceptacji.

6. Kopia powiadomienia wraz z dokumentacją winna być przechowywana w sposób zapewniający poufność i udostępniana wyłącznie osobom upoważnionym.

7. Koordynator sporządza zawiadomienie – w uzasadnionych przypadkach – zgodnie z Załącznikiem nr 4.

8. Podpisane zawiadomienia są ewidencjonowane w rejestrze powiadomień prowadzonym przez Koordynatora.

9. Koordynator ds Współpracy z GIIF odpowiada za realizację zadań wynikających z ustawy.

10 Do obowiązków Koordynatora w szczególności należy:

  1. 1) nadzór nad przestrzeganiem zasad zawartych w niniejszej instrukcji i przedstawianie propozycji dotyczących uzupełnienia lub zmiany jej treści,

    2) sporządzanie protokołów z prowadzonych działań kontrolnych zgodnie z Załącznikiem nr 5.

    3) przeprowadzenie, w miarę potrzeby, szkolenia pracowników Urzędu w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonywania zadań, jako jednostki współpracującej z GIIF i przedstawienia, w miarę potrzeby, propozycji przeprowadzenia następnych szkoleń,

    4) okresowa analiza zapisów rejestru powiadomień GIIF o podejrzeniach popełnienia prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu, w celu ustalenia ich wzajemnych powiązań i przedstawienie raportu Wójtowi Gminy.

 

 

Załączniki

  1. Rejestr powiadomień GIIF

  2. Wzór oświadczenia o zapoznaniu się i przestrzeganiu procedury

  3. Notatka służbowa

  4. Zawiadomienie

  5. Protokół pokontrolny

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1 do Procedury

 

 

 

 

Rejestr powiadomień GIIF

 

 

LP

Nazwa dokumentu

Imię i nazwisko sporządzającego, data

Opis treści, dokumenty

Data przekazania do kierownika jednostki

Data przekazania do GIIF

Decyzje

Uwagi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 2 do Procedury

 

 

 

WZÓR OŚWIADCZENIA

 

 

 

OŚWIADCZENIE

 

Niniejszym oświadczam, że przyjąłem/łam do wiadomości i przestrzegania zasady określone w dokumencie Procedura postępowania w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu oraz zobowiązuję się postępować zgodnie z zawartymi w niej postanowieniami.

 

Ponadto zobowiązuję się do zapoznania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. z 2021r. poz. 1132 z późn. zm.).

 

 

 

…………………..…………………………

data (czytelny podpis pracownika lub pracowników)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 3 do Procedury

 

 

 

NOTATKA SŁUŻBOWA

o podejrzeniu zaistnienia sytuacji wymagającej powiadomienia

Generalnego Inspektora Informacji Finansowej

 

Posiadane dane osób fizycznych, pozostających w związku z okolicznościami mogącymi wskazywać na podejrzenie popełnienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu:

  1. imię i nazwisko ………………………………………………………….….…..……...;

  2. obywatelstwo ……………………………………………………….…….…...….……;

  3. numer PESEL lub datę urodzenia – w przypadku, gdy nie nadano numeru PESEL oraz państwo urodzenia ………………………………………….….…………………….;

  4. serię i nr dokumentu potwierdzającego tożsamość osoby ………….………………….;

  5. adres zamieszkania – w przypadku posiadania tej informacji ……………….………;

  6. nazwę (firmy), (NIP) oraz adres głównego miejsca wykonywania działalności gospodarczej – w przypadku osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą ………………………………………………………………………………………...

 

Posiadane dane osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej pozostających w związku z okolicznościami mogącymi wskazać na podejrzenie popełnienia przestępstwa prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu:

  1. nazwa (firmy), forma organizacyjna, adres siedziby lub adres prowadzenia działalności

………………………………………………………………………..……;

  1. NIP, a w przypadku braku takiego numeru – państwo rejestracji, rejestr handlowy oraz numer i data rejestracji …………………………………………………………………;

  2. dane identyfikacyjne osoby reprezentującej osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej ……………………………………………….…..;

  3. Opis okoliczności, wskazujących na podejrzenie popełnienia prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

  4. Uzasadnienie przekazania powiadomienia (tj. podanie powodów, dlaczego zawiadamiający uznał, że mogą one mieć związek z procedurą prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu): ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….… ………………………………………………………………………………..…

 

 

…………………………………

(czytelny podpis pracownika)

 

 

Załącznik nr 4

 

 

ZAWIADOMIENIE

na podstawie art. 74 ustawy z dnia 1.03.2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu

...................................................................................................................................................

(pełna nazwa)

...................................................................................................................................................

(adres)

...................................................................................................................................................

(imię, nazwisko, stanowisko oraz numer telefonu osoby upoważnionej do kontaktów z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej)

A. Przyczyna niewykonania środków bezpieczeństwa finansowego, o których jest mowa w art. 41 ust. 1 i 2 ustawy.

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

B. Posiadane dane o osobie fizycznej, prawnej lub jednostce organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, z którą planowano podpisać umowę lub której dotyczyła zerwana umowa

1) Nazwisko, imię lub nazwa wraz z formą organizacyjną: ..................................................................................................................................

2) Adres zamieszkania/siedziby:

........................................................................................................................................

3) Obywatelstwo: ..........................................…………...............................................................

4) Numer PESEL/rejestru sądowego: .......………………….........................................................

5) Numer NIP: ................................................................................................................................

6) Numer REGON: .........................................................................................................................

7) Rodzaj, seria i numer dokumentu tożsamości: ...............................……….............................

C. Dodatkowe informacje o planowanej przez klienta transakcji.

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

D. Informacja o załącznikach.

 

........................... .....................................

(miejscowość, data) (podpis osoby zgłaszającej)

Załącznik nr 5 do Procedury

 

 

 

 

Protokół z przestrzegania obowiązków w zakresie ustawy AML i procedury

 

Dnia ………... przeprowadzono kontrolę wewnętrzną w zakresie przestrzegania przez pracowników Urzędu Gminy w Przybiernowie ustawy AML i wewnętrznej procedury w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.

 

Kontrolę przeprowadzali: …………………….….

 

Nie stwierdzono żadnych uchybień w kontrolowanym zakresie (w razie uchybień należy je poniżej opisać i wskazać sposoby ich naprawy).

 

 

…………………………………………………………..

Podpis kontrolujących

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Justyna Andrzejewska 16-12-2021 11:19
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 16-12-2021
Ostatnia aktualizacja: - 16-12-2021 11:19