Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Przybiernowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zarządzenie nr 30/21 w sprawie ustalenia zasad wydawania oraz rejestracji upoważnień i pełnomocnictw w Urzędzie Gminy w Przybiernowie

Zarządzenie Nr 30/21

Wójta Gminy Przybiernów

z dnia 10 marca 2021r.

 

w sprawie ustalenia zasad wydawania oraz rejestracji upoważnień
i pełnomocnictw w Urzędzie Gminy
w Przybiernowie

 

 

Na podstawie art. 33 ust. 1, 3 i 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2020 r., poz. 713, ze zm.) oraz art. 69 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia
27 sierpnia 2019 r. o finansach publicznych (tj. Dz. U. z 2021 r., poz. 305), zarządzam, co następuje:

 

§ 1. 1. Celem zapewnienia funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej wprowadza się zasady wydawania upoważnień i pełnomocnictw
w Urzędzie Gminy w Przybiernowie.

2. Upoważnień i pełnomocnictw udziela Wójt Gminy Przybiernów lub osoba upoważniona do wykonywania tych czynności w jego imieniu, z zachowaniem obowiązujących przepisów.

3. Upoważnienia i pełnomocnictwa wydaje się wyłącznie w przypadkach dozwolonych przepisami prawa.

4. Upoważnienia i pełnomocnictwa udzielane są oddzielnie dla każdej osoby, za wyjątkiem dokonania czynności prawnej wymagającej współdziałania kilku osób.

5. Wzór upoważnienia i pełnomocnictwa stanowi załącznik do zarządzenia, stanowiący jego integralną część.

 

§ 2. 1. Projekt upoważnienia lub pełnomocnictwa przygotowuje pracownik na stanowisku ds. organizacyjno-kadrowych, obsługi rady, sołectw i pozyskiwania środków Urzędu Gminy w Przybiernowie lub gminna jednostka organizacyjna w sprawach niezbędnych do realizacji zadań jednostki, a wynikających z przepisów szczególnych, w tym dotyczących realizacji uchwał Rady Gminy w Przybiernowie, zarządzeń Wójta Gminy Przybiernów oraz realizacji programów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,
w tym Unii Europejskiej.

2. Projekt upoważnienia lub pełnomocnictwa winien być zaparafowany odpowiednio przez osobę go przygotowującą, a następnie przedłożony radcy prawnemu Urzędu Gminy
w Przybiernowie celem zaopiniowania pod względem formalno – prawnym.

3. Po uzyskaniu podpisów i paraf osób wymienionych w ust. 2 projekt upoważnienia lub pełnomocnictwa, przedkłada się Wójtowi celem akceptacji i podpisania.

 

§ 3. 1. Każde podpisane przez Wójta upoważnienie lub pełnomocnictwo oraz odwołanie/cofnięcie upoważnienia lub pełnomocnictwa, podlega rejestracji w Rejestrze upoważnień i pełnomocnictw.

2. Rejestr upoważnień i pełnomocnictw prowadzi pracownik na stanowisku
ds. organizacyjno-kadrowych, obsługi rady, sołectw i pozyskiwania środków .

3. Rejestr upoważnień i pełnomocnictw prowadzony jest oddzielnie na każdy rok kalendarzowy.

4. Rejestr powinien zawierać co najmniej: datę wydania, datę cofnięcia bądź odwołania, nazwisko i imię osoby upoważnionej, stanowisko pracy, zakres upoważnienia lub pełnomocnictwa, okres obowiązywania oraz uwagi, w których zamieszczone będą dodatkowe informacje.

5. Obowiązek rejestracji na zasadach określonych w niniejszym zarządzeniu nie dotyczy pełnomocnictw procesowych do występowania przed sądami oraz organami administracji publicznej.

 

§ 4. 1. Upoważnienie lub pełnomocnictwo sporządza się w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach: jeden egzemplarz dla osoby upoważnionej, drugi egzemplarz do Rejestru upoważnień i pełnomocnictw.

2. Jeżeli wymagane jest pozostawienie upoważnienia lub pełnomocnictwa w miejscu okazania lub wpięcia do akt osobowych sporządza się jego kolejny egzemplarz.

 

§ 5. 1. Upoważnienie lub pełnomocnictwo ustaje w przypadku:

1) cofnięcia przez osobę, która go udzieliła,

2) wygaśnięcia wraz z upływem terminu, na jaki zostało udzielone,

3) realizacji czynności określonych w treści dokumentu,

4) ustania stosunku pracy osoby, której udzielono upoważnienia lub pełnomocnictwa.

2. Upoważnienie i pełnomocnictwo może być cofnięte lub zmienione w każdym czasie,
z zachowaniem formy pisemnej.

 

§ 6. Upoważnienia lub pełnomocnictwa dla dyrektorów, kierowników i pracowników gminnych jednostek organizacyjnych udzielane są zgodnie z niniejszym zasadami, z tym że przed złożeniem do podpisu przez Wójta Gminy Przybiernów wymagają również akceptacji osoby nadzorującej gminną jednostkę organizacyjną.

 

§ 7. 1. Kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu Gminy w Przybiernowie i ich pracownicy zatrudnieni na stanowiskach urzędniczych, pracownicy zatrudnieni na samodzielnych stanowiskach pracy oraz dyrektorzy/kierownicy gminnych jednostek organizacyjnych monitorują aktualność udzielonych upoważnień i pełnomocnictw,
a w przypadku zmiany przepisów prawa podejmują działania mające na celu cofnięcie lub zmianę udzielonego upoważnienia lub pełnomocnictwa.

2. Kierujący właściwą komórką organizacyjną Urzędu Gminy w Przybiernowie lub gminną jednostką organizacyjną:

1) odpowiada za aktualność upoważnień i pełnomocnictw wydanych w związku
z realizacją zadań przez kierowaną komórkę lub jednostkę organizacyjną,

2) jest zobowiązany poinformować osoby, którym Wójt Gminy Przybiernów udzielił upoważnienia do wydawania w jego imieniu decyzji administracyjnych, a także w przypadku cofnięcia takiego upoważnienia, o obowiązku i terminach złożenia oświadczeń majątkowych.

 

§ 8. W sprawach nie uregulowanych niniejszym zarządzeniem, stosuje się odpowiednio przepisy art. 98 – art. 109 Kodeksu cywilnego.

 

§ 9. Wykonanie zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy.

 

§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

Wójt Gminy

Lilia Ławicka

 

 

Załącznik do Zarządzenia Nr 30/21

Wójta Gminy Przybiernów

z dnia 10 marca 2021r.

 

 

 

Wzór upoważnienia/pełnomocnictwa

 

 

 

 

UPOWAŻNIENIE/PEŁNOMOCNICTWO NR ………………

 

 

Na podstawie …………………………………………………………………………………..

……………………………………………………….…………………………………………

………………………………………………………………………………………………….

………………………………………………………………………………………………….

(podstawa prawna)

 

udzielam upoważnienia/pełnomocnictwa

 

Pani/Panu ……………………………………………………………………….

(imię i nazwisko osoby, której udzielono upoważnienia/pełnomocnictwa)

 

……………………………………………………………………….

(stanowisko służbowe lub numer dowodu tożsamości)

 

do………………………………………………………………………………………………

(określenia czynności, które obejmuje upoważnienie lub pełnomocnictwo)

 

1. Upoważnienie/pełnomocnictwo nie upoważnia do udzielania dalszych upoważnień/pełnomocnictw*

2. Upoważnienie/pełnomocnictwo ważne jest na czas …. lub od …do

3. Upoważnienie/pełnomocnictwo może być cofnięte lub odwołane w każdym czasie
i formie pisemnej.

4. Z chwilą ustania stosunku pracy upoważnienie/pełnomocnictwo wygasa.

5. Z chwilą wygaśnięcia stosunku pracy, odwołania pełnomocnictwa, wykonania czynności do którego pełnomocnictwo udzielono, upływu terminu na jaki wydano pełnomocnictwo, lub też zmiany jego zakresu – udzielony wcześniej dokument pełnomocnictwa musi być niezwłocznie zwrócony pracownikowi prowadzącemu Rejestr upoważnień i pełnomocnictw.

 

 

…………………………………………..

(podpis i pieczęć Wójta Gminy Przybiernów)

 

………………………………….………………………..

(data i podpis osoby, której udzielono upoważnienia lub pełnomocnictwa

 

 

*nie dotyczy Zastępcy Wójta Gminy oraz Dyrektorów/Kierowników gminnych jednostek organizacyjnych

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Justyna Andrzejewska 02-04-2021 12:44
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 02-04-2021
Ostatnia aktualizacja: - 02-04-2021 12:44