Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Przybiernowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zarządzenie nr 60/21 w sprawie procedury komunikacji wewnętrznej w Urzędzie Gminy w Przybiernowie

Zarządzenie Nr 60/21

Wójta Gminy Przybiernów

z dnia 21 czerwca 2021r.

 

 

w sprawie procedury komunikacji wewnętrznej w Urzędzie Gminy
w Przybiernowie

 

 

Na podstawie art. 33 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. poz. 713 ze zm), zarządzam co następuje:

 

 

§ 1. Wprowadza się procedurę komunikacji wewnętrznej w Urzędzie Gminy
w Przybiernowie w brzmieniu stanowiącym Załącznik do niniejszego Zarządzenia.

 

§ 2. Zobowiązuję wszystkich pracowników Urzędu Gminy w Przybiernowie do przestrzegania procedury.

 

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

Wójt Gminy

Lilia Ławicka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik do Zarządzenie Nr 60/21

Wójta Gminy Przybiernów

z dnia 21 czerwca 2021r.

 

 

Procedura komunikacji wewnętrznej w Urzędzie Gminy w Przybiernowie

 

 

§ 1. Niniejsza procedura określa obowiązujące zasady komunikacji wewnątrz Urzędu Gminy w Przybiernowie, umożliwiające przekazywanie informacji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania Urzędu oraz jak najlepszego wykonywania zadań przez pracowników.

 

§ 2. Procedura obowiązuje wszystkich pracowników Urzędu Gminy
w Przybiernowie

 

§ 3. Procedura nie określa obiegu dokumentów finansowo – księgowych, których zasady obiegu przyjęte są odrębnym Zarządzeniem.

 

§ 4. 1. Komunikacja wewnętrzna polega na wymianie informacji między poszczególnymi szczeblami w strukturze organizacyjnej Urzędu Gminy
w Przybiernowie w formie:

1) komunikacji pionowej - przepływ informacji niezbędnej do wzajemnego zaspokojenia potrzeb informacyjnych kierowników i urzędników – pracowników

2) poziomej - przepływ informacji pomiędzy pracownikami.

2. Informacje mogą być przekazywane ustnie, pisemnie, wirtualnie lub osobiście, indywidualnie lub grupowo.

3. Informacja powinna być sformułowana w sposób zwięzły, jasny
i precyzyjny, a język i styl wypowiedzi powinien być dobrany odpowiednio do słuchacza, aby był przez niego zrozumiały.

 

§ 5. Na system komunikacji wewnętrznej w Urzędzie składają się następujące elementy:

1. zarządzenia i postanowienia Wójta Gminy w Przybiernowie,

2. system spotkań obejmujący:

1) narady kierownictwa - w posiedzeniu uczestniczą: zastępca Wójta, Sekretarz oraz Skarbnik. Na polecenie Wójta mogą uczestniczyć Kierownicy Jednostek organizacyjnych i wybrani pracownicy. Cel-omówienie kluczowych dla Gminy Przybiernów spraw, problemów związanych z ich realizacją bądź określenie kierunków działań.

2) narady pracownicze – ogólnourzędowe lub wewnątrz wydziałowe organizowane są okresowo. Na naradach przekazywane są najważniejsze bieżące informacje dotyczące funkcjonowania referatu lub Urzędu.

3) indywidualne rozmowy z pracownikami – zgodnie z dekretacją na korespondencji oraz z inicjatywy pracownika w sprawach związanych
z funkcjonowaniem Urzędu. Spotkania odbywają się w cztery oczy, ale o ile sprawa dotyczy również innych komórek organizacyjnych urzędu czy pracowników -wskazana jest obecność tych pracowników.

3. Bieżąca współpraca między komórkami organizacyjnymi czy pracownikami polegająca na przekazywaniu informacji i terminowym przygotowywaniu opinii, stanowisk oraz okresowych analiz, sprawozdań i raportów dla zainteresowanych komórek organizacyjnych czy pracowników. Współpraca ta powinna zapewnić prawidłową obsługę interesantów przez Urząd. W przypadku, gdy postępowanie dotyczy kilku komórek organizacyjnych, kilku pracowników lub jednostek podległych wówczas osoby merytorycznie odpowiedzialne za realizację danego zadania współpracują ze sobą, przekazując sobie informacje, dokonują uzgodnień co do dalszego toku postępowania, odpowiedzialne są za terminowe zakończenie sprawy.

 

§ 6. Przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi pracownikami (komórami organizacyjnymi):

 

lp.

Określenie dokumentu/informacji

Rodzaj dokumentu

Termin dostarczenia

Stanowisko przekazujące

Stanowisko przyjmujące

1.

Rezygnacja sołtysa

informacja

Na bieżąco

ds. kadr, obsługi sołectw

Wszystkie stanowiska

2.

Informacja o przeprowadzonych konkursach oraz współpracy z organizacjami pozarządowymi

Informacja – przebieg współpracy

Na koniec współpracy

Wszystkie stanowiska

ds. organizacji pozarządowych

3.

Informacje o planowanych inwestycjach (zamówieniach publicznych)

informacja

Na bieżąco

Wszystkie stanowiska

ds. zamówień publicznych

4.

Sprawozdanie z wykonanych zamówień/zakupów

sprawozdanie

czerwiec/styczeń

Wszystkie stanowiska

ds. zamówień publicznych

5.

Zawarcie umowy zlecenia

Informacja (zakres prac, termin, wynagrodzenie)

Na bieżąco

Wszystkie stanowiska

ds. kadr

6.

Informacja międzysesyjna

informacja

W wyznaczonym terminie

Wszystkie stanowiska

ds. obsługi rady

7.

Informacja o zatrudnieniu pracownika

Wykaz osób

1 tydzień

ds. kadr

ds. BHP

8.

Informacja o zatrudnieniu osoby w ramach prac społecznie użytecznych

Wykaz osób

1 tydzień

ds. spraw społecznie użytecznych

ds. BHP

9.

Informacja w zakresie szkolenia BHP (okresowe)

Wykaz osób i terminy szkoleń

1 miesiąc przed końcem terminu

ds. kadr

ds. BHP

10.

Zmiany w ewidencji ludności (urodzenia, zgony)

informacja

Raz na kwartał

USC

ds. odpadów komunalnych

11.

Wykazy dzieci urodzonych w poszczególnych latach

informacja

Wg potrzeb

USC

szkoły

12.

Zmiany z zakresu nazw ulic (nadanie, zmiana nazwy)

Uchwała Rady Gminy

Na bieżąco

ds. budownictwa

USC

13.

Nadanie lub zmiana numeru posesji

informacja

Na bieżąco

ds. budownictwa

USC

14.

Nadanie lub zmiana numeru posesji

informacja

Na bieżąco

ds. budownictwa

ds. odpadów komunalnych

15.

Nadanie lub zmiana numeru posesji

informacja

Na bieżąco

ds. budownictwa

podatki

16.

Zaświadczenie o zatrudnieniu i wynagrodzeniu pracowników robót publicznych, objętych refundacją

zaświadczenie

Do 5. każdego miesiąca

ds. kadr

ds. płac

17.

Sprzedaż nieruchomości (lokale mieszkalne gminne)

Kserokopia aktu notarialnego

1 miesiąc

ds. sprzedaży nieruchomości zabudowanych

ds. gospodarki lokalowej

18.

Śmierć najemcy lokalu

informacja

2 razy w roku na wniosek osoby przyjmującej

ds. ewidencji ludności

ds. gospodarki lokalowej

19.

Informacja o nowych najemcach, dzierżawcach

informacja

Na bieżąco

ds. gospodarki mieszkaniowej, ds. nieruchomości

ds. czynszów

20.

Informacja o rozwiązaniu umowy najmu, dzierżawy

informacja

Na bieżąco

ds. gospodarki mieszkaniowej, ds. nieruchomości

ds. czynszów

21.

Zakończenie budowy

informacja

Na bieżąco

ds. budownictwa

ds. odpadów komunalnych

22.

Zakończenie budowy

informacja

Na bieżąco

ds. budownictwa

podatki

23.

Uzgodnienia infrastruktury dla działek gminnych

uzgodnienie

Na bieżąco

ds. budownictwa

ds. oświetlenia

ds. drogownictwa

24.

Informacja o uzgodnieniu zamieszczenia w pasie drogowym infrastruktury technicznej

decyzja

Na bieżąco

ds. budownictwa

ds. nieruchomości

25.

Zakończenie inwestycji (naliczenie opłaty adiacenckiej)

informacja

Na bieżąco

ds. inwestycji

ds. nieruchomości

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Justyna Andrzejewska 20-07-2021 10:47
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 20-07-2021
Ostatnia aktualizacja: - 20-07-2021 10:47