Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Gminy w Przybiernowie
System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Nabór na wolne stanowisko kierownicze urzędnicze Dyrektor Żłobka Gminnego "Wesołe Brzdące" w Przybiernowie (2)

WÓJT GMINY PRZYBIERNÓW

ogłasza nabór na wolne stanowisko kierownicze urzędnicze

Dyrektor Żłobka Gminnego „Wesołe Brzdące”

w Przybiernowie

 

I. Wymagania związane ze stanowiskiem:

1. Wymagania niezbędne:

  1. wykształcenie: dyrektor musi spełniać łącznie wymagania określone w ustawie o opiece nad dziećmi do lat 3 o których mowa w art. 13 ust. 2 oraz art. 16 ust. 1 lub ust. art. 16 ust. 2, tj. posiadać:

    a) wykształcenie wyższe i co najmniej 3 lata doświadczenia w pracy z dziećmi

    albo;

    b) co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe oraz 5 lat doświadczenia
    w pracy z dziećmi

    oraz

a) posiadać kwalifikacje: pielęgniarki, położnej, opiekunki dziecięcej, nauczyciela wychowania przedszkolnego, nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej lub pedagoga opiekuńczo-wychowawczego, pedagoga społeczno-wychowawczego, pedagoga wczesnej edukacji, terapeuty pedagogicznego lub

b) ukończyć studia lub studia podyplomowe na kierunku lub specjalności: wczesne wspomaganie rozwoju, wspomaganie rozwoju dzieci w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w żłobkach i przedszkolach, edukacja prorozwojowa, pedagogika małego dziecka, psychologia dziecięca, psychologia wspierania rozwoju
i kształcenia lub psychologia wychowawcza lub

c) osoba, która odbyła nie wcześniej niż 2 lata przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun szkolenie z udzielania dziecku pierwszej pomocy oraz posiada co najmniej wykształcenie:

-) wyższe na dowolnym kierunku, którego program obejmuje zagadnienia związane z opieką nad małym dzieckiem lub jego rozwojem, i odbyła 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności lub

-) średnie lub średnie branżowe oraz:

a) co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3

lub

b) przed zatrudnieniem jako opiekun w żłobku lub w klubie dziecięcym odbyła 280-godzinne szkolenie, z czego co najmniej 80 godzin w formie zajęć praktycznych, polegających na sprawowaniu opieki nad dzieckiem pod kierunkiem opiekuna, o którym mowa w art. 16 ust. 1 ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3.

Jeżeli osoba posiadająca co najmniej roczne doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku do lat 3, nie pracowała z dziećmi w wieku do lat 3 przez okres co najmniej 6 miesięcy bezpośrednio przed podjęciem zatrudnienia jako opiekun, zobowiązana jest w ciągu 6 miesięcy od rozpoczęcia pracy na stanowisku opiekuna odbyć 80-godzinne szkolenie w celu uaktualnienia i uzupełnienia wiedzy oraz umiejętności.

  1. kandydat posiada obywatelstwo polskie,

  2. kandydat ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych,

  3. kandydat nie był karany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne,

  4. kandydat daje rękojmię należytego sprawowania opieki nad dziećmi,

  5. kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona,

  6. kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd,

  7. kandydat nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym,

  8. kandydat nie jest karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych
    z dysponowaniem środkami publicznymi,

  9. stan zdrowia kandydata pozwala na zatrudnienie na określonym stanowisku,

  10. kandydat posiada nieposzlakowaną opinię.

 

2. Wymagania dodatkowe:

1) umiejętność pracy w zespole i umiejętność kierowania zespołem pracowników,

2) umiejętność sprawnego działania w sytuacjach stresowych,

3) komunikatywność, samodzielność, kreatywność, odpowiedzialność,

4) dyspozycyjność,

4) prawo jazdy kat. B,

6) znajomość obsługi komputera i urządzeń biurowych,

7)kandydat posiada aktualną książeczkę zdrowia do celów sanitarno – epidemiologicznych,

8) znajomość ustaw: o opiece nad dziećmi do lat 3, o samorządzie gminnym, prawa zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych, Kodeks postępowania administracyjnego, o ochronie danych osobowych, o dostępie do informacji publicznej, przepisów bhp i ppoż.

 

II. Do zakresu wykonywanych zadań należy w szczególności:

1. Kierowanie działalnością Żłobka, zapewnienie jego prawidłowego funkcjonowania, reprezentowanie go na zewnątrz w tym przygotowywanie pism wychodzących, prowadzenie rejestrów itp.

2. Organizowanie pracy Żłobka.

3. Opracowywanie rocznych planów finansowych, współpraca z jednostką obsługującą.

4. Racjonalne gospodarowanie środkami finansowymi Żłobka.

5. Sprawne administrowanie i zarządzanie majątkiem Żłobka.

6. Wykonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Żłobka.

7. Zapewnienie należytego stanu higieniczno – sanitarnego oraz bezpiecznych i higienicznych warunków dla dzieci i pracowników.

8. Realizowanie zadań wynikających z obowiązujących przepisów prawa (w szczególności
w zakresie ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3) oraz statutu Żłobka.

9. Przygotowywanie i wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu działania Żłobka zgodnie z delegacjami ustawowymi oraz udzielonymi upoważnieniami.

10. Dokonywanie zakupów towarów i usług w tym przygotowywanie zapytań ofertowych, współpraca przy ogłaszaniu przetargów.

11. Zapewnienie funkcjonowania adekwatnej, skutecznej i efektywnej kontroli zarządczej
w Żłobku.

12. Prowadzenie procesu rekrutacji kadry oraz dzieci i związanej z tym dokumentacji.

13. Przygotowywanie i zawieranie umów z rodzicami.

14. Nadzorowanie czynności związanych z regulowaniem odpłatności za pobyt i wyżywienie dzieci w Żłobku.

15. Współpraca z rodzicami lub opiekunami prawnymi dzieci uczęszczających do Żłobka, Wójtem, dyrektorem publicznego przedszkola oraz instytucjami i organizacjami, w szczególności w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.

16. Terminowe i rzetelne wypełnienie obowiązków służbowych, w tym sporządzanie wymaganych przepisami sprawozdań i analiz (w szczególności dotyczących Programu Maluch Plus).

17. Przygotowywanie projektów uchwał, zarządzeń i regulaminów dotyczących funkcjonowania
i realizacji zadań Żłobka.

18. Inicjowanie i wdrażanie działań mających na celu pozyskiwanie środków pozabudżetowych,
w tym funduszy unijnych na projekty związane z realizacją zadań Żłobka.

19. Prowadzenie zajęć opiekuńczo – wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniając rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka oraz wykonywanie codziennych czynności związanych z opieką i pielęgnacją (około 20 godzin w tygodniu).

20. Wypełnianie innych obowiązków nałożonych przez Wójta w celu prawidłowego funkcjonowania Żłobka.

 

III. Wymagane dokumenty:

1. List motywacyjny.

2. Życiorys (CV) z opisem przebiegu pracy zawodowej oraz posiadanych umiejętnościach.

3. Kwestionariusz osobowy wg wzoru dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie.

4. Kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie.

5. Kserokopie świadectw pracy lub zaświadczenia o zatrudnieniu w przypadku jego trwania, dokumentujące posiadanie wymagającego stażu pracy.

6. Kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach, jeżeli kandydat takimi dokumentami dysponuje.

7. Koncepcja funkcjonowania nowoutworzonego Żłobka w Przybiernowie.

8. Oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego.

9. Oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

10. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne.

11. Oświadczenie kandydata o rękojmi należytego sprawowania opieki nad dziećmi.

12. Oświadczenie kandydata, że nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona.

13. Oświadczenie kandydata o wypełnianiu obowiązku alimentacyjnego (tylko w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na postawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd).

14. Oświadczenie kandydata, że nie figuruje w bazie danych Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym z dostępem ograniczonym.

15. Oświadczenie, że kandydat nie był skazany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.

16. Oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania przedmiotowego stanowiska.

17. Oświadczenie kandydata, że cieszy się nieposzlakowaną opinią.

18. Oświadczenie o posiadaniu aktualnej książeczki zdrowia do celów sanitarno – epidemiologicznych.

18. Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność (dotyczy kandydatów, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych).

19. Oświadczenie w ramach CV/listu motywacyjnego następującej treści:

 „Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Urząd Gminy w Przybiernowie moich danych osobowych w zakresie zawartym w niniejszym CV/liście motywacyjnym w celu przeprowadzenia i rozstrzygnięcia rekrutacji. Oświadczam, że zapoznałem się z informacją w zakresie ochrony danych osobowych”.

Brak takiej klauzuli spowoduje, że Państwa CV nie zostanie rozpatrzone i zostanie usunięte.

 

 

Wszystkie dokumenty należy własnoręcznie podpisać, a kserokopie dokumentów, powinny być potwierdzone przez kandydata „za zgodność z oryginałem” oraz data i podpis.

 

 

IV. Warunki pracy:

  1. Planowana data zatrudnienia: 1 stycznia 2026r.

  2. Praca w pełnym wymiarze czasu pracy.

  3. Bezpośredni kontakt z rodzicami lub opiekunami prawnymi dzieci przyjętych do żłobka.

  4. Praca w pomieszczeniu zlokalizowanym na parterze.

  5. Praca w budynku i poza nim - wyjazdy służbowe związane z czynnościami wykonywanymi na wskazanym stanowisku pracy.

  6. Praca przy komputerze do 4 godzin dziennie.


V. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy w Przybiernowie,
w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych w miesiącu poprzedzającym upublicznienie wyniósł poniżej 6%, natomiast wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Żłobku w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - nie dotyczy – nowo utworzona jednostka.

 

VI. Sposób, termin i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

Oferty zawierające wymagane dokumenty należy składać osobiście lub drogą pocztową
do dnia 3 listopada 2025 r. do godz. 15.00 w zamkniętych kopertach, opatrzonych imieniem
i nazwiskiem z dopiskiem: „Nabór na stanowisko dyrektora Żłobka Gminnego „Wesołe Brzdące” w Przybiernowiepod adresem: Urząd Gminy, 72-110 Przybiernów, ul. Cisowa 3 lub w sekretariacie Urzędu Gminy, pokój nr 106.

Nie ma możliwości przyjmowania dokumentów drogą elektroniczną lub w sposób inny niż wskazany w niniejszym ogłoszeniu. Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.

Kandydaci, którzy spełnią wymagania formalne, zostaną telefonicznie zaproszeni
na rozmowę kwalifikacyjną.

Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Przybiernowie.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem: 914667530

Kandydat wyłoniony w drodze naboru, przed zawarciem umowy o pracę, zobowiązany jest przedłożyć zaświadczenie o niekaralności z Krajowego Rejestru Karnego wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przez rozpoczęciem pracy w Żłobku.

 

 

Wójt Gminy Przybiernów

                                                                                                                      Bogdan Jarosław Czaplicki

 

Przybiernów, dnia 20.10.2025 r.

Załączniki do pobrania

Pobierz
Pobierz spakowane pliki

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Justyna Andrzejewska 20-10-2025 13:01
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Justyna Andrzejewska 20-10-2025
Ostatnia aktualizacja: Justyna Andrzejewska 20-10-2025 13:01